Reklama

Początek alkoholowej „suszy” w eksporcie Francji. Wina inflacji

Po dobrym 2022 r. eksport francuskich alkoholi zmalał w I kwartale aż o 20 proc., bo inflacja zniechęciła konsumentów do kupowania drogich trunków - oświadczyła Francuska Federacja Spirytualiów FFS. Z kolei organizacja eksporterów FEVS wyjaśniła wcześniej, że rok 2022 był rekordowy właśnie dzięki inflacji.

Publikacja: 21.06.2023 17:12

Początek alkoholowej „suszy” w eksporcie Francji. Wina inflacji

Foto: Adobe stock

Według FFS, eksport mocnych alkoholi w 2022 r. zwiększył się wartościowo o 11 proc. do 5,4 mld euro, ale ilościowo tylko o 2,3 proc., do 468 mln litrów, głównie dzięki wódce (+6,7 proc. ilościowo) i likierom (+11,1 proc.). Koniaki były najbardziej popularne w eksporcie, ale ilościowo ich wysyłka zmalała o 3,7 proc.

„Poprawa była krótkotrwała, bo eksport na początku bieżącego roku załamał się z powodu globalizacji inflacji. Po raz pierwszy od czasu kryzysu sanitarnego rynek eksportu maleje. Wygląda na to, że nie jest w stanie osiągnąć wzrostu w skali międzynarodowej” - ocenia federacja w komunikacie cytowanym przez Reutera.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama