Kawiarnie Costa Coffee mają nowego właściciela

Lagardère Travel Retail przejmuje kontrolę nad ponad 131 punktami sieci w Polsce i 11 na Łotwie w ramach franczyzy.

Publikacja: 16.02.2023 16:04

Kawiarnie Costa Coffee mają nowego właściciela

Foto: Adobe Stock

Firma w komunikacie podkreśla, że tym samym rozszerza wieloletnią współpracę z należącą do Coca-Cola Company brytyjską siecią. W Polsce przejęcie oznacza dla Lagardère Travel Retail jeszcze szerszą ofertę konceptów dla galerii handlowych, ulic, osiedli, dworców i nie tylko. Transakcja wzmacnia dotychczasową pozycję spółki w segmencie kawiarni w Polsce, gdzie spółka działa już poprzez markę So Coffee. Umowa oznacza także, że firma wchodzi na nowy rynek łotewski.

– Wreszcie możemy oficjalnie ogłosić, że Costa Coffee, najbardziej znana i popularna sieć kawiarni w kraju, dołączy do szerokiego portfolio marek zarządzanych przez nas w Polsce – mówi Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający segmentu Foodservice w Lagardère Travel Retail Polska.

Czytaj więcej

Owady w jedzeniu? Producent czekolady cieszy się i deklaruje gotowość

Chociaż będzie to pierwszy raz, kiedy Lagardère Travel Retail bezpośrednio prowadzi lokale Costa Coffee w Polsce, partnerów łączy wieloletnia współpraca. Ta rozpoczęła się w 2008 r. w Czechach. Dzisiaj Lagardère Travel Retail obsługuje tam 60 kawiarni Costa Coffee i 60 automatów Costa Express.

Partnerzy są przekonani, że przy wsparciu lokalnego partnera, który ma doświadczenie w prowadzeniu sklepów detalicznych, otwieraniu nowych sklepów i tworzenia miejsc pracy – możliwy będzie jeszcze szybszy rozwój marki Costa Coffee w Polsce.

– Chcemy, żeby ta zmiana była w pełni komfortowa dla naszych pracowników, współpracowników, dostawców i klientów – mówi Gordon Mowat, dyrektor zarządzający Costa Coffee EMENA.

W 2019 r. linia biznesowa Foodservice Lagardère Travel Retail na całym świecie osiągnęła ponad miliard euro sprzedaży, podwajając swoje obroty w ciągu zaledwie trzech lat.

Lagardère Travel Retail zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2022 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 5,2 mld euro. W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.). W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1 tys. punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak InMedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute i inne.

Firma w komunikacie podkreśla, że tym samym rozszerza wieloletnią współpracę z należącą do Coca-Cola Company brytyjską siecią. W Polsce przejęcie oznacza dla Lagardère Travel Retail jeszcze szerszą ofertę konceptów dla galerii handlowych, ulic, osiedli, dworców i nie tylko. Transakcja wzmacnia dotychczasową pozycję spółki w segmencie kawiarni w Polsce, gdzie spółka działa już poprzez markę So Coffee. Umowa oznacza także, że firma wchodzi na nowy rynek łotewski.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Reakcja Kraft Alkohole na artykuł „Rz” o nowym inwestorze Palikota: Jesteśmy wehikułem inwestycyjnym
Przemysł spożywczy
Kolejne wybiegi Palikota? Ma „nowego” inwestora
Przemysł spożywczy
Skuteczna „koniakowa dyplomacja” Francji
Przemysł spożywczy
Wydarzenie na rynku alkoholi: włoski bitter przejmuje koniak
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Przemysł spożywczy
Milka i Oreo znikają ze sklepowych półek. „Niedopuszczalne podwyżki cen”