Cukru nie zabraknie, cena raczej spadnie

Ruszyła kolejna kampania cukrownicza. Produkcja w tym sezonie będzie niższa niż w poprzednim. Cukru starczy jednak zarówno na potrzeby wewnętrzne, jak i na eksport.

Publikacja: 19.10.2022 03:00

W czasie kampanii cukrowniczej 2022/2023 produkcja cukru przekroczy wedle szacunków 2 mln ton

W czasie kampanii cukrowniczej 2022/2023 produkcja cukru przekroczy wedle szacunków 2 mln ton

Foto: shutterstock

Związek Producentów Cukru w Polsce szacuje, że w czasie trwającej do stycznia kampanii zostanie wyprodukowanych ponad 2 mln ton cukru. To mniej niż w sezonie 2021/2022, gdy produkcja przekroczyła 2,3 mln ton. Nawet w słabszych latach produkujemy więcej cukru, niż konsumujemy, jesteśmy tu samowystarczalni.

Produkcją cukru zajmują się u nas cztery firmy zrzeszone w Związku Producentów Cukru – Krajowa Grupa Spożywcza, Pfeifer & Langen Polska, Südzucker Polska oraz Nordzucker Polska. Cukier produkują w 17 cukrowniach. Buraki dostarcza do nich prawie 25 tys. plantatorów.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne