Reklama

Cukru nie zabraknie, cena raczej spadnie

Ruszyła kolejna kampania cukrownicza. Produkcja w tym sezonie będzie niższa niż w poprzednim. Cukru starczy jednak zarówno na potrzeby wewnętrzne, jak i na eksport.

Publikacja: 19.10.2022 03:00

W czasie kampanii cukrowniczej 2022/2023 produkcja cukru przekroczy wedle szacunków 2 mln ton

W czasie kampanii cukrowniczej 2022/2023 produkcja cukru przekroczy wedle szacunków 2 mln ton

Foto: shutterstock

Związek Producentów Cukru w Polsce szacuje, że w czasie trwającej do stycznia kampanii zostanie wyprodukowanych ponad 2 mln ton cukru. To mniej niż w sezonie 2021/2022, gdy produkcja przekroczyła 2,3 mln ton. Nawet w słabszych latach produkujemy więcej cukru, niż konsumujemy, jesteśmy tu samowystarczalni.

Produkcją cukru zajmują się u nas cztery firmy zrzeszone w Związku Producentów Cukru – Krajowa Grupa Spożywcza, Pfeifer & Langen Polska, Südzucker Polska oraz Nordzucker Polska. Cukier produkują w 17 cukrowniach. Buraki dostarcza do nich prawie 25 tys. plantatorów.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przemysł spożywczy
Już nie będzie "wegańskich burgerów"? Nazwy stek i kotlet tylko dla mięsa
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama