Wiodąca niemiecka firma zajmująca się sprzedażą kawy Tchibo całkowicie zrezygnowała z prowadzenia działalności w Rosji z powodu rosyjskiej agresji na Ukrainie. Rosyjski oddział firmy – Tchibo-CIS - został sprzedany na początku lipca - poinformował rzecznik prasowy firmy. Do końca roku Tchibo-CIS będzie mogło korzystać z marek kawy i Davidoff, a potem będzie musiała wypracować własną markę. Będzie nią najprawdopodobniej marka Gold.
Według agencji dpa firma nie tylko przestała dostarczać do Rosji swoje produkty, ale także całkowicie wstrzymała „wszelkie działania marketingowe i obecność w internecie” już na początku marca.
Tchibo jest czwartym producentem kawy na świecie i największym dostawcą kawy palonej w Niemczech, Austrii, Czechach i na Węgrzech. W 2020 r. obroty firmy wyniosły 3,13 mld euro. Tchibo, to prywatna firma i należy do rodziny Michaela i Wolfganga Hertzów.
Czytaj więcej
Lista problemów, z jakimi trzeba się zmagać, jest długa: wzrost kosztów energii, surowców, do wyzwań z logistyką doszła wojna. Kawa zdrożeje o 8–10 proc. – mówi Giuseppe Lavazza, wiceprezydent Grupy Lavazza.