Reklama
Rozwiń
Reklama

Poważny kryzys w USA. Brakuje mleka dla najmłodszych

W amerykańskich sklepach brakuje mleka modyfikowanego dla niemowląt. Najpierw pandemia Coviod-19, potem zerwane łańcuchy dostaw a teraz kłopoty dużego amerykańskiego producenta sprawiły, że mleko modyfikowane jest racjonowane w sklepach w USA.

Publikacja: 14.05.2022 15:35

Poważny kryzys w USA. Brakuje mleka dla najmłodszych

Foto: Bloomberg

W Stanach Zjednoczonych miliony najmłodszych karmionych jest mlekiem modyfikowanym. Według danych CDC, zaledwie 25 proc. dzieci przez pierwsze sześć miesięcy życia jest karmionych wyłącznie piersią. Dlatego też coraz większe niedobory preparatów do początkowego żywienia niemowląt stają się palącą kwestią narodową w USA. Eksperci usiłują dociec z czego wynikają te niedobory, a politycy usiłują im zapobiec.

Niedobór mleka modyfikowanego w USA powinien radykalnie poprawić się w nadchodzących tygodniach - zapewnia prezydent Joe Biden i najwyżsi urzędnicy. Administracja prezydenta starała się odwrócić niedobór, który szczególnie mocno uderza w Amerykanów o niższych dochodach.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama