Reklama
Rozwiń
Reklama

Fatalny rok dla producentów francuskiego szampana

Lockdown spowodowany pandemią koronawirusa i wymuszone zamknięcie restauracji oraz odwołanie uroczystości spowodowało gwałtowny spadek sprzedaży szampana.

Aktualizacja: 26.01.2021 19:48 Publikacja: 26.01.2021 19:36

Fatalny rok dla producentów francuskiego szampana

Foto: AFP

ula

Grupa producentów szampana stowarzyszonych w organizacji branżowej CIVC (Le Comité Interprofessionnel du vin de Champagne) poinformowała, że sprzedaż w 2020 roku spadła o 18 proc. w ujęciu ilościowym. Także w tym roku pandemia mocno odbije się na sprzedaży szampana - informuje agencja Reutera.

Francja i kluczowe rynki eksportowe takie jak Wielka Brytania i Stany Zjednoczone odnotowały 20 proc. spadek wolumenu sprzedaży szampana w 2020 r. Natomiast w Japonii - kolejnym dużym rynku zbytu, sprzedaż była na poziomie aż 28 procent - wynika z danych oddał CIVC. Natomiast w Australii, kolejnym dużym runku zbytu, sprzedaż wzrosła o 14 procent.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama