Kwota ta trafiła do ponad 6 tys. polskich dostawców firmy - wynika z najnowszego raportu „Tworzenie Wspólnej Wartości Nestlé w Polsce".
Należąca do szwajcarskiego giganta spożywczego spółka podaje w niż również, że w naszym kraju pozyskuje od lokalnych dostawców aż od 50 do 70 proc. surowców i opakowań. „Utrzymania udziału surowców z Polski w produkcji Nestlé Polska jest jednym z priorytetów Strategii Tworzenia Wspólnej Wartości, czyli społecznej odpowiedzialności firmy na lata 2014 – 2016." – informuje firma.
W 2012 roku Nestlé Polska rozpoczęło projekt „Burak z polskich pól", którego celem jest pozyskiwanie buraka jedynie od polskich rolników, przy jednoczesnym wdrażaniu w gospodarstwach dostawców standardów zrównoważonego rolnictwa. Efekt? W latach 2012-2013 Nestlé zakupiło w Polsce 2 tys. ton suszonego ekstraktu buraka ćwikłowego i zainwestowało w ten projekt ponad 90 tys. złotych. Buraki wykorzystywane są przez firmę do produkcji barszczu pod należącą do niej marką Winiary.
Z kolei do produkcji płatków śniadaniowych Nestlé firma wykorzystuje się głównie lokalną mąkę z Młyna Szczepanki. Nestlé szacuje, że do końca 2014 r. 50 proc. mąki pszennej typu 1500, kluczowego surowca w produkcji płatków śniadaniowych, pochodzić będzie właśnie z tego zakładu.
Firma zapewnia, że w 2013 roku 100 proc. świeżych owoców i warzyw w produktach marki Gerber z zakładu w Rzeszowie pochodziło od polskich rolników. Były to m.in. marchew, dynia i jabłka.