Reklama

Niemal 215 mln zł na promocję żywności

Krajowe fundusze ułatwiają promocję polskiej żywności zagranicą. Teraz mają pomóc w zwalczaniu protekcjonizmu na unijnym rynku.

Publikacja: 24.03.2015 13:24

Niemal 215 mln zł na promocję żywności

Foto: Bloomberg

Tylko w 2014 roku z dziewięciu funduszy na działania promujące żywność trafiło niemal 52,7 mln zł, o ponad 1 mln zł więcej niż w 2013 roku – podaje Agencja Rynku Rolnego zarządzająca funduszami. W sumie od początku 2010 r. do końca stycznia 2015 r. wypłacono z nich niemal 215 mln zł. Wsparły łącznie ponad tysiąc projektów.

- Z perspektywy czasu widać, że krajowe fundusze przyniosły korzyści dla promocji polskiej żywności zagranicą, szczególnie jeżeli chodzi o rynki trzecie. Ułatwiły bowiem pozyskiwanie współfinansowania unijnego dla dużych projektów – mówi „Rzeczpospolitej" Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ). Chodzi o kampanie promocyjne i informacyjne, które Komisja Europejska finansuje w 50 proc. Kolejne 30 proc. pochodzi zazwyczaj z budżetów krajowych, a resztę dokładają producenci. Do tej pory Bruksela zatwierdziła 29 takich kampanii promocyjnych autorstwa naszych organizacji branżowych na łącznie blisko 90 mln euro.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama