Reklama
Rozwiń

Niemal 215 mln zł na promocję żywności

Krajowe fundusze ułatwiają promocję polskiej żywności zagranicą. Teraz mają pomóc w zwalczaniu protekcjonizmu na unijnym rynku.

Publikacja: 24.03.2015 13:24

Niemal 215 mln zł na promocję żywności

Foto: Bloomberg

Tylko w 2014 roku z dziewięciu funduszy na działania promujące żywność trafiło niemal 52,7 mln zł, o ponad 1 mln zł więcej niż w 2013 roku – podaje Agencja Rynku Rolnego zarządzająca funduszami. W sumie od początku 2010 r. do końca stycznia 2015 r. wypłacono z nich niemal 215 mln zł. Wsparły łącznie ponad tysiąc projektów.

- Z perspektywy czasu widać, że krajowe fundusze przyniosły korzyści dla promocji polskiej żywności zagranicą, szczególnie jeżeli chodzi o rynki trzecie. Ułatwiły bowiem pozyskiwanie współfinansowania unijnego dla dużych projektów – mówi „Rzeczpospolitej" Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ). Chodzi o kampanie promocyjne i informacyjne, które Komisja Europejska finansuje w 50 proc. Kolejne 30 proc. pochodzi zazwyczaj z budżetów krajowych, a resztę dokładają producenci. Do tej pory Bruksela zatwierdziła 29 takich kampanii promocyjnych autorstwa naszych organizacji branżowych na łącznie blisko 90 mln euro.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni