Reklama
Rozwiń
Reklama

Więcej lokali McDonald's zamknie się niż otworzy w 2015 roku

Po raz pierwszy od ponad 40 lat McDonald's planuje w tym roku zamknięcie większej liczby swoich lokali w USA niż zamierza otworzyć nowych. Według amerykańskich mediów taka sytuacja nie miała miejsca co najmniej od lat 70. ubiegłego wieku.

Aktualizacja: 19.06.2015 09:03 Publikacja: 19.06.2015 07:15

Więcej lokali McDonald's zamknie się niż otworzy w 2015 roku

Foto: Bloomberg

Rzeczniczka sieci Becca Hary odmówiła podania konkretnych liczb. Poinformowała jednak, że redukcja będzie "minimalna" w stosunku do ogólnej liczby 14,300 restauracji działających na terenie Stanów Zjednoczonych. Jednak kurczenie się sieci jest symbolem kłopotów McDonald'sa – komentują amerykańskie media.

Sieć w ostatnich latach mocno odczuła konkurencję reklamującą swoje potrawy jako "zdrowsze". Takie sieci jak Chipotle, Panera Bread, czy Five Guys Burgers and Fries zaczęły odbierać McDonald'sowi klientów. Od "złotych łuków" zaczęła odwracać się cała generacja młodych konsumentów. Menedżerowie sieci przyznali także, że zbyt skomplikowane menu było często przyczyną błędów przy wydawaniu potraw oraz wydłużających się kolejek. Do tego McDonald's nie nadążał za zmieniającymi się gust ami klientów.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama