Więcej lokali McDonald's zamknie się niż otworzy w 2015 roku

Po raz pierwszy od ponad 40 lat McDonald's planuje w tym roku zamknięcie większej liczby swoich lokali w USA niż zamierza otworzyć nowych. Według amerykańskich mediów taka sytuacja nie miała miejsca co najmniej od lat 70. ubiegłego wieku.

Aktualizacja: 19.06.2015 09:03 Publikacja: 19.06.2015 07:15

Więcej lokali McDonald's zamknie się niż otworzy w 2015 roku

Foto: Bloomberg

Rzeczniczka sieci Becca Hary odmówiła podania konkretnych liczb. Poinformowała jednak, że redukcja będzie "minimalna" w stosunku do ogólnej liczby 14,300 restauracji działających na terenie Stanów Zjednoczonych. Jednak kurczenie się sieci jest symbolem kłopotów McDonald'sa – komentują amerykańskie media.

Sieć w ostatnich latach mocno odczuła konkurencję reklamującą swoje potrawy jako "zdrowsze". Takie sieci jak Chipotle, Panera Bread, czy Five Guys Burgers and Fries zaczęły odbierać McDonald'sowi klientów. Od "złotych łuków" zaczęła odwracać się cała generacja młodych konsumentów. Menedżerowie sieci przyznali także, że zbyt skomplikowane menu było często przyczyną błędów przy wydawaniu potraw oraz wydłużających się kolejek. Do tego McDonald's nie nadążał za zmieniającymi się gust ami klientów.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku