Za co odpowiada biuro podróży względem klienta

We wzorcu umowy przekazanej przez jedno z biur podróży znalazłem zapis, który wyłącza odpowiedzialność organizatora wycieczki za nieprzewidziane wypadki. C...

Nowe regulacje dot. pożyczek konsumenckich

Maksymalny limit pozaodsetkowych kosztów kredytu i odsetek naliczanych za nieterminową spłatę – to niektóre z nowych regulacji chroniących konsumentów, któ...

Telefonia Polska Razem - ostrzeżenie konsumenckie UOKiK

Oferująca usługi telekomunikacyjne spółka PGT, działająca pod nazwą Telefonia Polska Razem, wprowadza konsumentów w błąd, informując, że reprezentuje dotyc...

UOKiK o lampach LED

Kupując lampę LED warto zapoznać się z informacjami, które są zamieszone na etykiecie, opakowaniu lub samej lampie - ostrzega UOKiK.

Prezes UOKiK pilnie poszukiwany - rząd ogłosił drugi konkurs na następcę Jassera

Rząd ogłosił drugi konkurs na nowego prezesa UOKiK - następcę odwołanego w styczniu Adama Jassera. Pierwszy konkurs został unieważniony, choć startowało w...

Biura podróży i turyści mają mieć fundusz gwarancyjny

Roszczenia klientów biura podróży, które ogłosi upadłość, ma zabezpieczyć nowy fundusz gwarancyjny.

Pasażerowie dowiedzą się o opóźnieniu pociągu

Pasażerowie pociągów dowiedzą się, jak długo będą tkwić w szczerym polu, gdy na trasie wydarzy się wypadek.

Artykuły dla majsterkowiczów - kontrola Inspekcji Handlowej

Niebezpieczne dla majsterkowiczów młotki murarskie i przecinaki płaskie zakwestionowała Inspekcja Handlowa, która przeprowadziła kontrolę sprzedawanych w P...

Przeniesienie wierzytelności na firmę windykacyjną nie wymaga zgody konsumenta

Jedną z przykładowych niedozwolonych klauzul umownych jest ta, która mówi o możliwości przeniesienia praw i obowiązków wynikających z umowy bez zgody konsu...

Towar nabyty pod wpływem błędu - co zrobić?

Zdarza się, że przedsiębiorcy lub osoby działające w ich imieniu tak przedstawiają ofertę nabycia produktu lub usługi, zachwalając ich cechy, a czasem ukry...

Reklama
Reklama

Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy

Od umowy zawartej w domu klienta, konsument ma prawo odstąpić w terminie 14 dni. Jednak od tej zasady są wyjątki. I dotyczą m.in. sytuacji, w której klient...

Dzięki Online Dispute Resolution klienci mogą rozwiązywać spory z e-sklepami

Ruszyła platforma, która ma ułatwić rozwiązywanie sporów z przedsiębiorcami sprzedającymi towary za pośrednictwem stron internetowych.

Lekarze bezradni wobec reklam z pseudolekarzami

Przepisy nie dają samorządowi lekarskiemu możliwości działania w sprawie reklamowania suplementów diety, leków i wyrobów medycznych przez osoby, które nie...

Zanim weźmiesz kredyt

Przed podpisaniem umowy o kredyt albo pożyczkę dokładnie sprawdź warunki, na jakich jest ona oferowana.

Upadłość konsumencka: były przedsiębiorca od razu może być bankrutem

Osoby, które zakończyły działalność gospodarczą nie muszą już czekać 12 miesięcy, by złożyć wniosek o upadłość konsumencką. Mogą iść do sądu zaraz po wykre...

Fałszywe SMS-y o loterii paragonowej

Ministerstwo finansów ostrzega przed oszustami, którzy wykorzystują popularność Narodowej Loterii Paragonowej, aby wyłudzić pieniądze.

Inspekcja Handlowa ostrzega: cena cenie nierówna

Cena za produkt oraz za litr czy kilogram – to obowiązkowe informacje, które musimy znaleźć na sklepowych półkach. Niestety, przedsiębiorcy nie zawsze prze...

Firma telekomunikacyjna Novum wprowadzała klientów w błąd

Uprzejmie informuję, że obniżamy państwu abonament za telefon stacjonarny – w ten sposób spółka Novum prezentowała swoją ofertę. Konsultanci tak prowadzili...

Fajerwerki dostaną numer rejestracyjny

Surowsze przepisy mają sprawić, że mniej będzie wypadków z użyciem wyrobów pirotechnicznych.

Wyroki w sprawach decyzji UOKiK ostatnich miesięcy

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Sąd Apelacyjny w Warszawie i Sąd Najwyższy wydały od 1 grudnia 2015 r. do początku lutego 2016 r. 45 wyroków w spraw...

Reklama
Reklama