Reklama
Rozwiń

KRRiT: reklama piwa w porze chronionej jest zabroniona

13 października 2016 r. Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nałożył na spółkę Lemon Records, nadawcę programu Polo TV, karę w wysokości 50 000 zł za wielokrotne emisje reklam piwa w porze chronionej.

Aktualizacja: 26.10.2016 12:25 Publikacja: 26.10.2016 12:07

KRRiT: reklama piwa w porze chronionej jest zabroniona

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

W przeprowadzonym z urzędu postępowaniu dokonano analizy materiałów wyemitowanych 2 i 3 lipca 2016 r. w programie Polo TV. Analiza wykazała, że w tych dniach wielokrotnie w porze chronionej, a więc między godz. 6.00 a godz. 20.00, nadane zostały reklamy piwa. Stanowi to naruszenie art. 16 b ust. 1 pkt. 2 ustawy o radiofonii i telewizji, w związku z art. 13 ust. 2 pkt 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

W okresie wykonywania koncesji nadawca był już karany za naruszenie art. 16 ust. 3 ustawy o rtv (Decyzja Przewodniczącego KRRiT nr 8 z 25 października 2013 r.). Przewodniczący KRRiT wziął też pod uwagę, że w związku z analogicznym zdarzeniem nadawca był już upomniany pismem 21 marca 2016 r. i zobowiązany do podjęcia stosownych działań zmierzających do wyeliminowania podobnych sytuacji w przyszłości.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców