#RZECZoPRAWIE - Ewa Kurowska-Tober: pasażer samolotu straci prywatność

Nowa unijna dyrektywa umożliwia służbom państw członkowskich uzyskiwanie danych pasażerów linii lotniczych. Ewa Kurowska-Tober, radca prawny, mówiła o szcz...

Inspekcja Handlowa sprawdziła etykiety na oponach

Bezpieczeństwo podróży, oszczędność paliwa czy oddziaływanie na środowisko - te kryteria mogą wpływać na wybór opon. Informacje na ten temat są zawarte na...

Zakupy w internecie: kiedy darmowa wysyłka się nie opłaci

Sprzedawcy internetowi próbują przyciągnąć klientów darmową dostawą zakupów. Gdy klient odstąpi od umowy, mogą stracić.

Tablicę reklamową naruszającą prawo trzeba zdjąć z budynku

Nie uda się zalegalizować reklamy na budynku mieszkaniowym, jeżeli miejscowy plan zabrania ich wieszania.

UOKiK ukarał VRM Group za nieuczciwe praktyki rynkowe

Zapraszali na bezpłatne badanie układu krążenia, w rzeczywistości chodziło o sprzedaż sprzętu paramedycznego. Prezes UOKiK nakazał spółce VRM Group natychm...

Linia lotnicza płaci odszkodowanie tylko za swój, a nie kolejny odwołany lot

Na trasach lotniczych z przesiadkami lepiej kupować bilet u jednego przewoźnika. Łatwiej wtedy o odszkodowanie.

Hotele: na zmianach skorzystają hotelarze i konsumenci

W lepszych hotelach recepcja ma być czynna całą dobę, a nowo budowane pensjonaty każdy pokój wyposażą w łazienkę.

Ulga w opłatach sądowych dla klientów banku

Od piątku w sporach sądowych z bankami ich klienci: konsumenci, gospodarstwa rodzinne, będą uiszczać niższe opłaty.

Niedozwolone postanowienia: konsument straci prawo do sądu

Dziś każdy może złożyć pozew, gdy zobaczy w umowie podejrzane postanowienie. Ta możliwość zniknie.

Nowe informacje na opakowaniach papierosów

W wyniku planowanej implementacji przepisów tzw. dyrektywy tytoniowej do prawa polskiego zmienią się wymogi dotyczące m.in. wyglądu opakowań wyrobów tytoni...

Obrusy plamoodporne - wyniki kontroli Inspekcji Handlowej

W większości przypadków obrusy plamoodporne okazały się dekoracyjnymi, ponieważ wbrew zapewnieniom producenta, pozostały na nich zabrudzenia – wynika z kon...

Jakość paliw w 2015 roku

W ubiegłym roku Inspekcja Handlowa zakwestionowała 2,68 proc. skontrolowanych próbek paliw płynnych. To mniej niż w 2014 r., kiedy nieprawidłowości wyniosł...

Nękanie klientów ofertami jest niedopuszczalne

Banki i wiele innych firm nagabują dawnych klientów o zawieranie nowych umów przez marketing telefoniczny. Gdzie zaczyna się bezprawność?

Jak sądzić się z liniami lotniczymi

Osoby występujące z roszczeniem do przewoźnika lotniczego powinny ustalić jurysdykcję i prawo właściwe w takich sprawach, w szczególności zapoznać się z re...

Obowiązkowe wyposażenie roweru

Młodszy aspirant Kowalski zatrzymuje rowerzystę. Rower stawia na kierownicy i siodełku. Następnie obraca przednim i tylnym kołem, naciskając jednocześnie h...

Odszkodowanie nie tylko za zgubiony bagaż

Konsument może dochodzić swoich praw, gdy szkoda powstała z winy pracownika zagranicznego przedsiębiorcy.

Uwaga na fałszywe opinie w sieci - firmy oszukują klientów

W USA płacenie za pochlebne opinie jest karane, w Polsce nie. Firmom więc łatwiej jest oszukać klientów.

#RZECZoPrawie: oszukani na polisolokatach

Dlaczego inwestujący w polisolokaty mają problemy z odzyskaniem pieniędzy i jak na ludzkiej krzywdzie próbują zarabiać doradcy inwestycyjni - odpowiada Mat...

Upadłe biura podróży nie chcą sprowadzać turystów do kraju

Powrót wczasowiczów do Polski powinien organizować Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, jeśli upadłe biuro podróży nie wywiązuje się z tego obowiązku.

Kredyt we frankach - kolejne decyzje UOKiK

Getin Noble Bank i Credit Agricole Bank Polska, rozliczając kredyty we frankach szwajcarskich, mogły naruszać umowy zawarte z konsumentami. Banki dobrowoln...