Rzecznicy konsumentów: nadszedł czas na zmiany

Po 17 latach środowisko powiatowych rzeczników konsumentów, ale także prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dostrzegają konieczność zmian zasad udzielania porad.

Publikacja: 03.02.2017 07:32

Rzecznicy konsumentów: nadszedł czas na zmiany

Foto: 123rf

Obradujący w ostatnich dniach konwent powiatów województwa świętokrzyskiego zajmował się też projektem ustawy o rzeczniku praw konsumentów. Zgodnie z nim rzecznik stałby się nowym, wyodrębnionym w strukturze powiatu organem.

– Rzecznik powinien w dalszym ciągu być zatrudniany na umowę o pracę i bezpośrednio podlegać staroście – wskazuje Edmund Kaczmarek, przewodniczący konwentu powiatów woj. świętokrzyskiego, starosta jędrzejowski. – Widzimy jednak i propozycje godne akceptacji, np. dookreślenie, że w postępowaniu przed powiatowym rzecznikiem nie stosuje się kodeksu postępowania administracyjnego, precyzujące obowiązki przedsiębiorców (m.in. obowiązek przekazywania niezbędnych do wyjaśnienia sprawy dokumentów) czy umożliwiające rzecznikowi dostęp do informacji od banków czy towarzystw ubezpieczeniowych bez sporządzania dodatkowych pełnomocnictw – wylicza starosta.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Prawo drogowe
Ważny wyrok ws. płatnego parkowania. Sąd: nie można nakładać kar za spóźnienie
Oświata i nauczyciele
Nauczyciele nie ruszyli masowo po pieniądze za nadgodziny. Dlaczego?
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo