Reklama

Reklama porównawcza cen między sklepami różnego formatu - wyrok TSUE ws. Carrefour i Intermarché

Reklama porównawcza cen między sklepami różnego formatu i różnej wielkości może wprowadzać w błąd konsumentów, jeżeli w samej reklamie nie ma jasnej informacji o różnicy między sklepami.

Publikacja: 08.02.2017 11:40

Reklama porównawcza cen między sklepami różnego formatu - wyrok TSUE ws. Carrefour i Intermarché

Foto: 123rf.com

Spór dotyczył kampanii reklamowej, którą spółka Spółka Carrefour Hypermarche SAS prowadziła we francuskiej telewizji w 2012 r. pod nazwą „Gwarancja najniższej ceny Carrefour". W nadawanych spotach porównywano "koszyk cenowy"  sklepów Carrefoura do "koszyka cenowego" w konkurencyjnych sklepach, m.in.  Intermarché. Klient, który znalazł w innym sklepie niższą cenę niż w Carrefourze, mógł liczyć na zwrot dwukrotności różnicy w cenie. Do porównania wykorzystano w kampanii ceny 500 towarów znanych marek.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Samorząd i administracja
Znamy wyniki egzaminu na urzędnika mianowanego. „Przełamaliśmy barierę niemożności"
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Konsumenci
Zawieszenie obowiązku spłaty rat z mocy prawa nie zawsze korzystne dla konsumenta
Za granicą
Ryanair nie poleci do Hiszpanii? Szykuje się strajk pracowników. Jest stanowisko przewoźnika
Prawo drogowe
Będzie podwyżka opłat za badania techniczne aut. Wiceminister podał kwotę
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama