Anna Wojda: nie dobijać dłużników

Banki dostały szansę na zmianę swojego wizerunku. A ten nie jest najlepszy. Zaraz po fiskusie to chyba najbardziej nielubiane instytucje. Trudno się dziwić.

Jeśli warzywa są na etykiecie, to powinny też być w produkcie

Umieszczenie na opakowaniu przyprawy warzywnej obrazków pomidora i papryki, których nie ma w jej składzie to wprowadzanie w błąd konsumentów.

Odwołany i opóźniony lot - ULC wyjaśnia, co warto wiedzieć przed wakacjami

Urząd Lotnictwa Cywilnego po raz kolejny włącza się do akcji „Przed wakacjami – Co warto wiedzieć" organizowanej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumen...

Sąd: nie można żądać zadośćuczynienia za zmarnowany urlop i pisać na Facebooku, że "było zajefajnie"

Występujący z roszczeniem o zapłatę rekompensaty za nieudaną imprezę turystyczną powinien nie tylko zadbać o dowody, ale także uważać, co o imprezie pisze...

WSA: Wydatki na reklamę z dotacji oświatowej trzeba zwrócić

Z dotacji oświatowej nie można pokrywać kosztów działalności służącej promocji i reklamie szkół.

#RZECZoPRAWIE: Szymański o sporach frankowiczów z bankami

Sąd okręgowy jednoznacznie stwierdził, że stosowane przez mBank w przedmiotowej umowie kredytu klauzul waloryzacyjnych było nieuczciwe i rażąco naruszało i...

Bezpieczny i aktywny senior - porozumienie MRPiPS i UOKiK

UOKiK rozpoczął współpracę z Ministerstwem Rodziny Pracy i Polityki Społecznej w ramach kampanii „Bezpieczny i Aktywny Senior". Promuje ona bezpieczeństwo...

Konsumenci: problem z wakacjami kupionymi przez internet

Wariantów zakupu usług wakacyjnych jest wiele. Poza wybraniem się do biura podróży lub lokalu przedsiębiorcy możemy skorzystać z serwisu internetowego. Rez...

#RZECZoPRAWIE - Jacek Barszczewski: KNF chce skuteczniej ostrzegać konsumentów przed nieuczciwymi firmami

Chcemy, żeby pierwszym krokiem konsumenta przed powierzeniem swoich pieniędzy jakiejś firmie, było sprawdzenie listy ostrzeżeń publicznych - mówił Jacek Ba...

Usługi turystyczne - prawa konsumentów

Już po raz ósmy ponad 40 instytucji wspólnie przypomina konsumentom, o czym pamiętać w czasie urlopu.

Zadośćuczynienie od biura podróży za zmarnowany urlop

Biuro podróży zapłaci za zmarnowany urlop bo zakwaterowało turystów w brudnych pokojach i hotelu o standardzie innym niż obiecywano podczas zawierania umowy.

Roaming - nowe przepisy

Od 15 czerwca 2017 r., zaczęły obowiązywać przepisy „Roam Like At Home”, znoszące opłaty roamingowe. Oznacza to, że użytkownicy telefonów komórkowych mogą...

Konsument powinien znać personalia wytwórcy

Podanie niepełnych danych identyfikujących producenta tj. pominięcie imion i nazwisk wspólników spółki jawnej może wprowadzić w błąd konsumentów i narusza...

Jak wybierać opony

Przyczepność, wpływ na zużycie paliwa, poziom hałasu - to informacje na etykietach nowych opon do samochodów osobowych. UOKiK bierze udział w międzynarodow...

Frankowicze: bank wygrał z kredytobiorcą

Kredytobiorca, który w głośnej sprawie w pierwszej instancji wygrał zwrot 18,9 tys. zł – pobranych na podstawie niedozwolonej klauzuli – ostatecznie w czwa...

Suplement diety wciąż wywołuje obawy - wyrok WSA

Nakaz wycofania i zakaz wprowadzania do obrotu suplementu diety nie obroniły się w sądzie.

Odszkodowanie za chorobę po szczepieniu możliwe także bez naukowych dowodów - wyrok TSUE

Jeżeli nie ma naukowych dowodów na to, że chorobę wywołała wadliwa szczepionka, o odpowiedzialności producenta szczepionki mogą przesądzić inne poważne, pr...

SMSy premium – postępowanie UOKiK

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Polkomtelowi na usługę m.in. Czat Towarzyski świadczoną z wykorzystaniem numerów 7218 i 60228. Konsumenci, którzy złoż...

Kraje, które szybko reagują na potrzeby konsumentów

Są kraje, które potrafią szybko reagować na potrzeby konsumentów.

Banku nie można zmusić do zawarcia umowy kredytowej z klientem

Nie istnieje żaden przepis, który mógłby zmusić bank do zawarcia umowy kredytowej z jakimkolwiek klientem – orzekł Sąd Okręgowy w Słupsku.