Reklama
Rozwiń

Kowalski: Kosztowne nęcenie konsumentów

Któż z nas nie otrzymywał pocztą, mejlem, esemesem czy też telefonicznie zaproszeń na bezpłatne badania medyczne, pokaz koców energetyzujących, degustację...

#RZECZoPRAWIE: Słupek: prawa pasażera linii lotniczych

- W przypadku odwołanego lotu pasażerowie mają prawo zwrotu kosztu biletu - mówiła Katarzyna Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenckiego w czwartkowym pr...

Znak ostrzegawczy na urządzeniach radiowych

Urządzenia radiowe, wobec których w Unii Europejskiej istnieją ograniczenia w zakresie wprowadzania ich do obrotu, oddawania do użytku lub które wymagają u...

Goldberg & Sons - ostrzeżenie konsumenckie UOKiK

UOKiK ostrzega konsumentów przed działalnością pośrednika ubezpieczeniowego Goldberg & Sons z Chorzowa. Jego przedstawiciele wprowadzają klientów w błąd co...

Odwołany i opóźniony lot - prawa pasażerów

W związku z odwoływanymi przez linię lotniczą Ryanair lotami, przypominamy prawa pasażerów w sytuacji nieregularności przewozów lotniczych.

Kredyt konsumencki a wymóg widoczności informacji wymaganych prawem

Nowelizacja ustawy o kredycie konsumenckim nie zdejmie z prezesa UOKiK ciężaru definiowania standardu widoczności informacji – pisze prawnik Marcin Kolasiń...

Rośnie liczba opóźnionych i odwołanych lotów

Polacy coraz częściej korzystają z transportu lotniczego. Ale więcej pasażerów to także więcej opóźnień.

Polubowne.uokik.gov.pl - rusza kampania UOKiK

Rusza kampania społeczna promująca polubowne metody rozwiązywania sporów konsumenckich.

Prawa pasażerów nie zawsze takie same

Autokarem do Czech, Słowacji, a nawet Francji. Pociągiem na Węgry, statkiem do Skandynawii. Transgraniczne podróże po Europie nie kończą się na pokładach s...

Bank zapłaci za błąd klienta w numerze konta

Aby nie narazić się na odpowiedzialność z tytułu nieprawidłowego wykonania zlecenia płatniczego, i w konsekwencji umowy, bank powinien dostosować swój syst...

Reklama
Reklama

Siła wyższa: linie lotnicze nie chcą wypłacać odszkodowań

Nadzwyczajne okoliczności - na nie najczęściej powołują się linie lotnicze odmawiając wypłaty odszkodowania. Co przysługuje pasażerom, jeżeli faktycznie ma...

Konkurs UOKiK dla studentów i doktorantów na pracę o ochronie konkurencji i konsumentów

Jeszcze do 31 października 2017 r. można nadsyłać zgłoszenia do udziału w konkursie na najlepsze prace magisterskie poświęcone ochronie konkurencji i konsu...

W następnym sezonie turysta będzie miał więcej praw

Trwającą co najmniej tydzień wycieczkę organizator będzie mógł odwołać z powodu braku chętnych nie później niż 20 dni przed jej rozpoczęciem.

UOKiK ostrzega przed One Life Network

OneLife Network może być piramidą finansową - ostrzega Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Pozew przeciwko Skodzie za podrasowane silniki

Kolejny pozew zbiorowy poszkodowanych w aferze dieselgate trafił do sądu.

Astroturfing: kupowanie opinii w sieci uderza w konsumentów

Wprowadzanie regulacji dotyczących astroturfingu, czyli zjawiska kupowania pozytywnych opinii, stanowi duże wyzwanie, jednak jeszcze większym wyzwaniem jes...

Wyroki sądowe w sprawach TelePL i Vigget

Jak informuje UOKiK, TelePL, Vigget to przedsiębiorcy, których dotyczyły wyroki sądowe w sprawach decyzji UOKiK z zakresu ochrony konsumentów.

Niedozwolona reklama alkoholi w witrynie sklepu

Wystawianie napojów alkoholowych w witrynie sklepu widocznej z zewnątrz jest ich reklamą i promocją.

Trybunał Sprawiedliwości UE o liczeniu odległości przy odszkodowaniach za opóźnienia lotnicze

Odszkodowanie należne pasażerom w przypadku odwołania lub dużego opóźnienia lotu łączonego należy obliczać stosownie do mierzonej z lotu ptaka odległości p...

Producent styropianu do ociepleń Yetico mógł wprowadzać konsumentów w błąd

Producent wyrobów budowlanych – Yetico – mógł wprowadzać w błąd co do właściwości niektórych płyt styropianowych. Praktyki przedsiębiorcy mogą być niekorzy...

Reklama
Reklama