UOKiK: 1,5 mln zł kary dla Twojej Telekomunikacji

Twoja Telekomunikacja podszywała się pod dotychczasowego operatora i utrudniała klientom odstąpienie od umowy - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, nakładając na spółkę 1,5 mln zł kary.

Aktualizacja: 11.04.2018 13:33 Publikacja: 11.04.2018 11:56

UOKiK: 1,5 mln zł kary dla Twojej Telekomunikacji

Foto: 123RF

Do UOKiK trafiło 600 skarg od konsumentów, rzeczników konsumentów oraz od operatorów sieci stacjonarnej na działania Twojej Telekomunikacji (TT).

Pracownicy Twojej Telekomunikacji odwiedzali konsumentów w ich domach pod pretekstem: nowej oferty, obniżki abonamentu, przeprowadzaniem procesu cyfryzacji. – Dostaliśmy mnóstwo skarg od osób starszych i ich rodzin. Przedstawiciele TT nie informowali, że złożenie podpisu pod podsuwanymi dokumentami oznacza zmianę operatora telekomunikacyjnego. Zataili, że niższy abonament będzie obowiązywał tylko przez dwa miesiące. Naruszyli podstawowe obowiązki informacyjne – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

- Twoja Telekomunikacja agresywnie zdobywa klientów. To celowe działania, które potępiam. Pracownicy TT informują konsumentów o tym, że realizują „ogólnopolską kampanię cyfryzacji", w związku z tym niezbędna jest wymiana telefonu z analogowego na cyfrowy. Podpis na dokumentach potwierdzających otrzymanie telefonu oznacza zmianę operatora. Pomimo licznych reklamacji od konsumentów spółka nie zmieniła praktyki. Nie znalazłem żadnych okoliczności łagodzących – dodaje Marek Niechciał.

Urząd zakwestionował m.in. podszywanie się pod dotychczasowego operatora. Konsultanci telefoniczni dzwonili najczęściej do osób starszych, właścicieli numerów stacjonarnych wywierając na nich błędne wrażenie, że rozmawia z nimi ich dotychczasowy operator.

Spółka miała też zatajać informacje o tym, że niższy abonament będzie obowiązywał tylko przez dwa miesiące. Po tym czasie opłaty wzrosły z 25 zł do 41 zł.

Co więcej żądałą zapłaty za dodatkowe usługi, których konsument nie zamawiał. Pracownicy TT nie pytali, czy konsument zamawia dodatkowe usługi (np. biling online), sami wypełniali odpowiednie pola w umowie i je zamawiali. W efekcie, wzrastała cena za miesięczny abonament.

UOKiK nałożył 1,5 mln zł kary na Twoją Telekomunikację. Na jej wysokość miało wpływ to, że mimo napływających do TT skarg, spółka nie zmieniła swoich działań. Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do sądu.

Do UOKiK trafiło 600 skarg od konsumentów, rzeczników konsumentów oraz od operatorów sieci stacjonarnej na działania Twojej Telekomunikacji (TT).

Pracownicy Twojej Telekomunikacji odwiedzali konsumentów w ich domach pod pretekstem: nowej oferty, obniżki abonamentu, przeprowadzaniem procesu cyfryzacji. – Dostaliśmy mnóstwo skarg od osób starszych i ich rodzin. Przedstawiciele TT nie informowali, że złożenie podpisu pod podsuwanymi dokumentami oznacza zmianę operatora telekomunikacyjnego. Zataili, że niższy abonament będzie obowiązywał tylko przez dwa miesiące. Naruszyli podstawowe obowiązki informacyjne – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Prawo dla Ciebie
Jakie zmiany na granicy z Białorusią czekają nas od wtorku
Sądy i trybunały
Odmowa dyscyplinarki dla sędziego narusza dobra osobiste? Jest wyrok
Finanse
Czy agencji nieruchomości zawsze przysługuje wynagrodzenie? Ważny wyrok SN
Sądy i trybunały
Sędzia Tuleya chce gigantycznego odszkodowania od 11 osób za 5 lat represji
Urzędnicy
Nowy organ skarbówki. Ministerstwo Finansów ujawnia plany