Konsumenci: rok polubownego rozstrzygania sporów

Polacy chętnie korzystają z alternatywnych metod rozstrzygania sporów z klientami, które weszły w życie rok temu.

Zwrot pieniędzy za bilet przez chorobę zakaźną

Polska konsumentka miała wykupiony lot z Krakowa do Bristolu irlandzkimi liniami lotniczymi. Kilka dni przed wylotem zachorowała na zakaźną chorobę, która...

Klient nie musi naprawiać reklamowanych butów

Klientka nie musi sama naprawiać butów w sprawie, których reklamacja została uwzględniona. Może rządać zwrotu pieniędzy.

Pogląd UOKiK w sprawie TU na Życie Europa

UOKiK poinformował o wydaniu przez Prezesa istotnego poglądu w sprawie Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Europa.

Trudniej będzie naciągać na drogie esemesy Premium Rate

Przyjęty w zeszłym tygodniu projekt zmian w prawie telekomunikacyjnym ma ukrócić nieuczciwe praktyki na rynku usług o podwyższonej opłacie.

Brzózka: Trzeba zakazać reklamy alkoholu

O tym, jak Polacy piją alkohol, dlaczego ograniczenie jego sprzedaży w nocy i zakaz spożywania w miejscach publicznych jest potrzebny – mówi w rozmowie z M...

SMS Premium - koniec nadużyć, rząd przyjął nowe przepisy

Jeśli w umowie z operatorem abonent nie określi żadnego progu dla usługi SMS Premium - progiem domyślnym będzie 35 zł. Przekroczenie go spowoduje automatyc...

Czy odbiorca może reklamować spóźnioną przesyłkę ze sklepu internetowego

W dobie zakupów przez internet odbiorcy trudno zareklamować spóźnioną przesyłkę. Prawo to przede wszystkim ma nadawca.

Zmiany w prawie telekomunikacyjnym

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji Prawa Telekomunikacyjnego. Do projektu zostały włączone zmiany zaproponowane przez Prezesa UKE.

Litewski sklep po polsku

Polska konsumentka po zakupie tkanin w sklepie internetowym zdecydowała się na ich zwrot. Właściciel sklepu jednak się nie zgodził na odstąpienie od umowy,...

ADR: e-sklepy nie informują o pozasądowym rozwiązywaniu sporów

- Zaledwie nieco ponad 40% sprawdzanych przedsiębiorców wskazało na swojej stronie internetowej podmiot ADR (pozasądowego rozwiązywania sporów), a w przytł...

Czego konsument nie zwróci do e-sklepu

Niektóre produkty zakupione przez internet nie podlegają zwrotowi. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało zestawienie kłopotliwych prezentów, z któr...

Jak kupować odblaski i kamizelki ostrzegawcze - po kontroli Inspekcji Handlowej

Inspekcja Handlowa wzięła pod lupę odzież ostrzegawczą, akcesoria odblaskowe i ochronniki słuchu. 30 proc. nie spełniało wymagań. UOKiK radzi, jak kupować...

Jak się skarżyć, gdy sylwester się nie udał

Klient niezadowolony z imprezy ma prawo domagać się od jej organizatora zwrotu części pieniędzy. Musi jednak udowodnić swoje racje.

Nie daj się złapać na triki sprzedawców

Niektórzy sprzedający stosują zabiegi mające skłonić klienta do przyjęcia niekorzystnej oferty. Na szczęście można się przed tym bronić.

Jak i gdzie kupować sztuczne ognie

Sprzedaż sztucznych ogni, które sami odpalamy w sylwestra, nie wymaga zezwolenia. Warto jednak kupować je w sprawdzonych miejscach.

Kiedy można zwrócić nietrafiony prezent

Przed zakupem w tradycyjnym sklepie warto sprawdzić, czy przyjmuje on zwroty i na jakich zasadach. Znacznie łatwiej oddać zakupy on-line.

Od 2018 r. wszystkie torby foliowe będą płatne

Od 1 stycznia każdy klient w sklepie będzie musiał płacić za plastikową reklamówkę.

Usługę u fryzjera i kosmetyczki można reklamować

Wchodząc do salonu, ustalmy szczegółowo, co usługodawca ma wykonać – mówi radca prawny.

KER o reklamie filmu "Kraina Lodu. Przygoda Olafa"

Konsument skierował do Komisji Etyki Reklamy skargę na reklamę „Kraina Lodu. Przygoda Olafa". W kinowym spocie filmowy bałwanek posługuje się słowem, które...