Minister infrastruktury poprawił warunki techniczne dla aut zasilanych gazem.
W dwóch wchodzących dziś w życie nowelach rozporządzeń ustalił procedurę sprawdzania instalacji zamontowanej w samochodach. Stosuje się ją podczas wykonywania okresowego badania technicznego pojazdów przystosowanych do zasilania gazem LNG.
Przykład? Kontrolę stanu ogólnego instalacji rozpisano na 15 czynności. Począwszy od sprawdzenia zbiornika aż do przewodów doprowadzających płyn z układu chłodzenia silnika do parownika. Zmiana była potrzebna, ponieważ dziś stosuje się różne rodzaje przystosowania pojazdów do zasilania gazem w zależności od rodzaju paliwa gazowego – gaz LPG, CNG, również LNG.
Mając na względzie postęp techniczny w tym zakresie, przygotowywana nowelizacja została uzupełniona o wymagania techniczne stawiane instalacjom LNG, które do tej pory nie były określone w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdu oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
Po przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu z zamontowanym urządzeniem uprawniony diagnosta w odpowiednim rejestrze zamieści informację o dopuszczeniu urządzenia do eksploatacji.