13 czerwca odbyła się konferencja FutureCrunch, objęta patronatem medialnym „Rzeczpospolitej". Jej kulminacyjnym punktem był Demo Day w ramach programu TeenCrunch. Był on zorganizowanym przez Fundację Youth Business Poland akceleratorem dla młodzieżowych zespołów startupowych. W jego ramach młodzi innowatorzy z całej Polski zaprezentowali efekty swojej pracy nad technologiami, które mają zmienić świat.
Czytaj więcej
Już po raz jedenasty „Rzeczpospolita” nagrodziła start-upy i innowacyjne duże firmy w konkursie O...
W wydarzeniu udział wzięło 40 licealistów i studentów. Zaprezentowali aż 9 projektów, nad którymi pracowali przez poprzednie trzy miesiące inkubacji. Były wśród nich przykładowo: aplikacja do analizy alergii z wykorzystaniem AI, innowacyjne narzędzia rolnicze oraz rozwiązania wspierające w robieniu zakupów osoby z niepełnosprawnościami. Program ten obejmował warsztaty z praktykami biznesu, mentoring, pracę projektową, a także prezentację przed inwestorami i liderami biznesu. Celem było rozwijanie takich kompetencji jak współpraca w zespole, wystąpienia publiczne, design thinking i przedsiębiorczość.
-Zależało nam na tym, by pokazać młodym, że nie muszą czekać, aż będą mieli 30 lat, lub ktoś im da pozwolenie na działanie – podkreśla Adrian Migoń, prezes Youth Business Poland. -Wyposażyliśmy ich w narzędzia, mentorów i przestrzeń do testowania pomysłów. Rezultaty przerosły nasze oczekiwania. W krótkim czasie powstały prototypy i firmy.
Nagrodzone i wyróżnione projekty
Zespoły przedstawiły swoje projekty od koncepcji aż po prototyp. Obserwowali je zaś przedstawiciele biznesu, mediów, edukacji oraz rodzice uczestników. Pozwoliło to na wymianę doświadczeń liderów z różnych pokoleń - zarówno młodych innowatorów jak i doświadczonych mentorów, inwestorów i ekspertów branżowych