Reklama

Wybory parlamentarne 2015: subwencje dla partii politycznych

Subwencje z budżetu państwa otrzymają nie tylko te partie, które wejdą do Sejmu: PiS, PO, Nowoczesna Ryszarda Petru, PSL. Otrzymają je także: KORWiN, Razem i Zjednoczona Lewica. Bez wsparcia zostanie formacja Kukiz’15 – gdyż startowała jako komitet wyborców, a nie partii.

Aktualizacja: 27.10.2015 13:20 Publikacja: 27.10.2015 12:59

Wybory parlamentarne 2015: subwencje dla partii politycznych

Foto: Fotorzepa, Mateusz Dąbrowski

"Subwencja przysługuje tym partiom politycznym, których komitety uzyskały co najmniej 3 proc. głosów w wyborach do Sejmu i partiom, które wchodziły w skład koalicji, jeśli komitet koalicyjny uzyskał co najmniej 6 procent ważnych głosów w wyborach do Sejmu" – powiedział dyrektor zespołu kontroli finansowania partii politycznych i kampanii wyborczych w KBW Krzysztof Lorenz.

Wszystkie ogólnopolskie komitety przekroczyły w wyborach do Sejmu progi wymagane do uzyskania subwencji. PiS dostał 37,58 proc. głosów; PO - 24,09 proc.; Kukiz'15 - 8,81 proc.; Nowoczesna - 7,60 proc., PSL - 5,13 proc., KORWiN - 4,76 proc., Partia Razem - 3,62 proc. Komitet koalicyjny Zjednoczona Lewica dostał 7,55 proc. poparciem.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nieruchomości
Czy wspólnota mieszkaniowa może odmówić remontu balkonów i garażu? Wyrok NSA
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Oświata i nauczyciele
Donald Tusk reaguje w sprawie tzw. godzin basiowych. Będzie zmiana prawa
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Sędzia z dwoma paszportami? Resort Żurka chce powrotu do zasady sprzed rządów PiS
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama