To odpowiedź KE na zapotrzebowanie konsumentów zainteresowanych zakupem produktów ekologicznych. Zdaniem Komisji dokonanie świadomego wyboru jest obecnie utrudnione, ponieważ poszczególne kraje UE stosują różne metody oceny wpływu na środowisko produkcji określonych towarów.

Wprowadzenie unijnych norm oznakowania ekologicznego pozwoliłoby więc zwiększyć zaufanie konsumentów do rosnącego rynku takich produktów. Dlatego KE udostępniła wytyczne dotyczące etykietowania, opracowane z myślą o ułatwieniu konsumentom robienia zakupów. Zdaniem KE oznakowanie ekologiczne powinno być przejrzyste (ma zawierać informacje o zastosowanej procedurze oceny, kryteriach itp.), odpowiednie, rzetelne, pełne, porównywalne oraz zrozumiałe.

Komisja planuje też opracowanie zasad regulujących poszczególne produkty i sektory, umożliwiających ocenę oddziaływania na środowisko. Zasady te zostaną przyjęte w ciągu trzech lat przy współpracy z organizacjami i przedsiębiorstwami.

Przeglądy prawa UE w każdy piątek