Mężczyzna złożył do Wojewódzkiej Komisji do spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych wniosek w formie elektronicznej o udostępnienie informacji publicznej, dotyczącej działalności Komisji za 2012 i 2013 rok w formie sprawozdania, czy raportu podsumowującego działanie. Zażądał również rejestru wniosków o ustalenie zdarzenia medycznego za lata 2012-2013 oraz treści orzeczeń Komisji za wskazany okres.
W odpowiedzi, Zastępca Wydziału Polityki Społecznej Urzędu Wojewódzkiego przekazał wnioskodawcy drogą mailową pismo w którym stwierdził, iż zgodnie z ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, wykonywanie zadań wojewódzkiej komisji nie stanowi realizacji władzy publicznej, dlatego też wniosek złożony we wskazanym zakresie nie może zostać pozytywnie rozpoznany.
Mężczyzna skierował do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie skargę, zarzucając Komisji do spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych bezczynność przy obowiązku udzielenia informacji publicznej. Zażądał również, by sąd zobowiązał Komisję do dokonania czynności w zakresie udostępnienia danych zgodnie z jego wnioskiem, lub wydał decyzję administracyjną, a nie załatwiał sprawy zwykłym pismem.
Mężczyzna w skardze nie zgodził się ze stanowiskiem, jakoby Wojewódzkie Komisje ds. Orzekania o Zdarzeniach Medycznych nie były organami zobowiązanymi do udostępnienia informacji publicznej.
W odpowiedzi na skargę Komisja stwierdziła, że do wnioskodawcy została skierowana odpowiedź w formie zwykłego pisma, a nie decyzja administracyjna, tylko dlatego, że w tym przypadku nie ma do czynienia z informacją publiczną. Zatem nie można w sprawie stosować ustawy o dostępie do informacji publicznej.