Aktualizacja: 19.01.2015 15:40 Publikacja: 19.01.2015 15:40
Foto: Fotorzepa, Maciej Kaczanowski
Reklama produktu leczniczego nie może polegać na oferowaniu lub obiecywaniu jakichkolwiek korzyści w sposób pośredni lub bezpośredni w zamian za nabycie produktu leczniczego lub dostarczanie dowodów, że doszło do jego nabycia. Tak stanowi art. 53 ust. 2 ustawy Prawo farmaceutyczne.
W ocenie GIF zachodziło podejrzenie naruszenia tego przepisu: w dwóch aptekach na Śląsku stwierdzono, że pacjentom, którzy kupili 60 tabletek Diosminex oferowano gratis produkt Diosminex żel. Opakowania żelu były opatrzone naklejką „nie do sprzedaży, próbka bezpłatna" . W drugiej aptece produkt został dostarczony przez hurtownię. Kierownik apteki twierdził, że dodawanie żelu do tabletek miało na celu uzupełnieniem kuracji. Natomiast producent leku, Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM, stwierdził, że działania reklamowe były wyłączną inicjatywą aptek.
Matura z języka polskiego na poziomie rozszerzonym to przedostatni dzień egzaminów pisemnych. Jakie tematy wypra...
Mieszkaniec Szczecina domagał się od miasta zwrotu opłaty za parkowanie w płatnej strefie. Skutecznie. Sąd nakaz...
Każdy, kto wsiądzie za kierownicę bez posiadania odpowiednich uprawnień, musi liczyć się z surowymi konsekwencji...
Resort sprawiedliwości chce uchylenia przepisu wprowadzonego po zabójstwie w Piekarach Śląskich. Eksperci chwalą...
Za wyborcami i kandydatami pierwsza tura wyborów prezydenckich. Druga tura odbędzie się 1 czerwca 2025 r. Czy wy...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas