Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 19.01.2015 15:40 Publikacja: 19.01.2015 15:40
Foto: Fotorzepa, Maciej Kaczanowski
Reklama produktu leczniczego nie może polegać na oferowaniu lub obiecywaniu jakichkolwiek korzyści w sposób pośredni lub bezpośredni w zamian za nabycie produktu leczniczego lub dostarczanie dowodów, że doszło do jego nabycia. Tak stanowi art. 53 ust. 2 ustawy Prawo farmaceutyczne.
W ocenie GIF zachodziło podejrzenie naruszenia tego przepisu: w dwóch aptekach na Śląsku stwierdzono, że pacjentom, którzy kupili 60 tabletek Diosminex oferowano gratis produkt Diosminex żel. Opakowania żelu były opatrzone naklejką „nie do sprzedaży, próbka bezpłatna" . W drugiej aptece produkt został dostarczony przez hurtownię. Kierownik apteki twierdził, że dodawanie żelu do tabletek miało na celu uzupełnieniem kuracji. Natomiast producent leku, Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM, stwierdził, że działania reklamowe były wyłączną inicjatywą aptek.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Zachowek to forma rekompensaty dla osób, które zostały pominięte w testamencie, a jednocześnie jedno z podstawow...
Sieć Obywatelska Watchdog Polska będzie domagała się zapewnień, że żadnych kosztów ślubu Kingi Dudy - jak przeko...
Przyłączenie się radców spowodowałoby większy zasięg akcji. Tymczasem radcowie nie tylko się nie przyłączyli, al...
Po prawie 10 latach postępowania grupowego wytoczonego przez kredytobiorców frankowych Sąd Apelacyjny w Łodzi or...
Od wtorku 1 lipca w aplikacji mObywatel można złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego, zgłosić utratę lub usz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas