Reklama
Rozwiń

Świadczenia zdrowotne dla dzieci – czas na zmiany

Rzecznik Praw Dziecka po raz kolejny zaapelował do Ministra Zdrowia o podjęcie działań mających na celu doszacowanie świadczeń zdrowotnych dla dzieci, tak aby uwzględniały one rzeczywiste koszty leczenia młodych pacjentów.

Aktualizacja: 09.02.2017 12:43 Publikacja: 09.02.2017 12:17

Świadczenia zdrowotne dla dzieci – czas na zmiany

Foto: 123RF

Adekwatna wycena świadczeń zdrowotnych dla dzieci jest warunkiem ich efektywnego leczenia. Niedoszacowanie świadczeń, bądź brak takiej wyceny, skutkuje brakiem właściwego zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych dzieci, a także traktowaniem placówek medycznych dla najmłodszych jako kosztochłonnych i nieopłacalnych.

W wystąpieniu do Ministra Zdrowia Rzecznik podkreślił, że dziecko jest szczególnym pacjentem, wymagającym więcej czasu, uwagi i zaangażowania. Odmienność dziecka jako pacjenta wynika z cech, mających źródła w poziomie jego rozwoju, ograniczonego poziomu percepcji rzeczywistości oraz możliwości komunikowania się z otoczeniem. Wskazał, że zmiany chorobowe u dziecka rozwijają się znacznie szybciej niż u dorosłego. Procedury medyczne dla dzieci muszą być tak wycenione, aby te wszystkie elementy uwzględnić – uważa Marek Michalak i apeluje do Ministra Zdrowia o działania w powyższym zakresie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Sądy i trybunały
Coraz więcej wakatów w Trybunale Konstytucyjnym. Prawnicy mówią, co trzeba zrobić
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawnicy
Prof. Marcin Matczak: Dla mnie to podważalny prezydent
Zawody prawnicze
Rząd zmieni przepisy o zawodach adwokata i radcy. Projekt po wakacjach
Matura i egzamin ósmoklasisty
Uwaga na świadectwa. MEN przypomina szkołom zasady: nieaktualne druki do wymiany
Podatki
Rodzic może stracić ulgi w PIT, jeśli dziecko za dużo zarobi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama