Po raz trzeci w „Rankingu kancelarii prawniczych" „Rzeczpospolitej" wzięliśmy pod lupę innowacyjne rozwiązania oraz technologie stosowane przez polskie firmy prawnicze.
Poszukiwanie własnych rozwiązań
W tym roku w zgłoszeniach do kategorii innowacje dominował wątek wirtualizacji działań kancelarii, digitalizacji, rozwoju technologii IT poprawiających efektywność pracy oraz zapewniających klientom lepszą komunikację z prawnikami, głównie przez internet.
– Pokazuje to, w jakim kierunku zmierza świat prawników – mówi członek kapituły, prof. WSB i ekspert w obszarze zarządzania kancelariami prawnymi Ryszard Sowiński. – Warto, by bardziej zachowawcze kancelarie wyciągnęły z tego wnioski dla siebie – dodaje.
– Niedawno na jednej z konferencji z udziałem gości zagranicznych usłyszałem od nich, że sztuczna inteligencja „nie grozi" branży prawniczej. Wtedy odmienny pogląd zaprezentowali młodzi polscy prawnicy. Życie pokazało, że uniwersyteckie dywagacje nie mają sensu i że dziś sztuczna inteligencja staje się codziennością w kancelariach. Tym, co różni tę edycję od poprzedniej, jest to, że pojawiły się duże projekty z udziałem uznanych parterów technologicznych – zauważa Maciej Bobrowicz, prezes Krajowej Rady Radców Prawnych.
Zwraca on uwagę, że dzisiaj innowacyjność nie oznacza używania najbardziej innowacyjnych oprogramowań dostępnych na rynku – jak było to jeszcze niedawno – lecz poszukiwanie własnych, oryginalnych rozwiązań.