Planowanie i zakup mediów, analiza skuteczności kampanii – to jedne z wielu obowiązków pracownika domu mediowego. Nie ma studiów, które dawałby wiedzę praktyczną i teoretyczną w tym zakresie – nie ma innej drogi, jak zdobywanie jej poprzez doświadczenie. Jako, że brakuje osób z odpowiednim przygotowaniem do tego zawodu, doświadczeni specjaliści mogą przebierać w ofertach pracy. Najlepsi studenci i absolwenci mogą zaś liczyć na płatne staże.
Kariera w domu mediowym otwiera wiele dróg zawodowych. Osoba z takim doświadczeniem powinna znakomicie sprawdzić się w działach marketingu, zwłaszcza, że będzie miała rozbudowane umiejętności analityczne. Również powinna odnaleźć się w lustrzanych działach w mediach – w telewizji, radiu, Internecie, prasie czy outdoorze.
Dom mediowy, czyli co?
VideoAd rozwijany, billboard, box śródtekstowy, double billboard, navibox, halfpage, triple billboard, wideboard, double wideboard, toplayer, slider, portret, expand corner, floor AD, brandmark, scroller, e-spot, xhtml/dhtml, screening, czyli zsynchronizowany billboard, double billboard wraz z tapetą - to internetowy elementarz mediaplannera.
Domy mediowe wywodzą się z agencji reklamowych, które kreowały treść reklam, a następnie - w ramach organizacji kampanii - kupowały powierzchnie reklamowe w mediach. Jednak z biegiem czasu zakup powierzchni reklamowych stał się coraz bardziej skomplikowanym procesem ze względu na rozwój mediów internetowych i nowych form przekazu. Skutkiem było powstawanie w agencjach reklamowych całych działów planowania zakupu mediów, które z czasem zaczęły sprzedawać swoje usługi na wolnym rynku, a później - działać samodzielnie.
Duże domy mediowe nie walczą - jak za czasów raczkowania reklamy w Polsce - o jeden projekt, lecz o całe kampanie, a najlepiej roczne lub kilkuletnie budżety wielkich korporacji o bogatym portfolio produktów. W przypadku sieciowych domów mediowych w grę wchodzą również przetargi globalne, dotyczące obsługi danego klienta przez dany dom mediowy na rynkach całego świata.