Polacy chcieliby, by praca zapewniała im nie tylko pieniądze, ale także możliwości rozwoju zawodowego. To właśnie programy rozwojowe, długofalowe programy szkoleń (najlepiej z dofinansowaniem studiów) znalazły się na pierwszym miejscu w badaniu potrzeb pracowników, które w czerwcu b.r. wśród 522 pracujących Polaków przeprowadził Instytut Millward Brown na zlecenie giełdowej spółki Work Service, potentata usług HR.
Niewiele mniej istotna okazała się przejrzysta polityka rozliczania czasu pracy oraz jasna i zrozumiała polityka personalna, w tym opis ścieżek kariery. Skoro chcemy się dokształcać, to chcielibyśmy również widzieć efekty tego rozwoju – m.in. w naszych awansach.
Awans także dla kobiet
Jak wygląda porównanie naszych potrzeb z rzeczywistością? Wyniki badania opinii pracowników wskazują, że nie jest najgorzej; część firm wydaje się nawet wyprzedzać oczekiwania załogi.
Zdecydowana większość (siedmiu na dziesięciu ankietowanych pracowników) uważa, że w ich firmie jest przejrzysta polityka rozliczania czasu pracy, a ponad połowa docenia tam jasną politykę personalną. Także tę dotyczącą równych szans kariery kobiet i mężczyzn, która znalazła się na czele listy dobrych praktyk stosowanych w polskich firmach.
Prawie ośmiu na dziesięciu pracowników uważa bowiem, że ich pracodawca zapewnia takie same możliwości rozwoju zawodowego niezależnie od płci. (Częściej są o tym przekonane kobiety). Przeciwną opinię wskazuje 17 proc. badanych, przy czym częściej panowie; co piąty uważa, że ich firma nie zapewnia równych szans kariery mężczyznom i kobietom...