W tym roku już po raz czwarty „Rzeczpospolita" będzie wspierać przedsiębiorstwa, które potrafiły stworzyć dynamiczne polskie znaki towarowe. Promocja ambitnych firm budujących dobre, rodzime marki jest bowiem głównym celem konkursu Młoda Marka Sukcesu.
Pomaga w tym główna nagroda – kampania reklamowa o wartości 400 tys. zł, ufundowana przez PKO Bank Polski, który od początku jest partnerem projektu.
Rozwój w niszy
Może się wydawać, że wspieranie młodych, krajowych marek na rynku, gdzie prym wiodą potężne, globalne brandy z wielomilionowym budżetem na promocję, nie ma większego sensu. Jednak eksperci ds. brandingu zwracają uwagę na trendy, które sprzyjają nowym markom – nawet tym budowanym przez młode niewielkie firmy. Jednym z tych trendów jest rozwój nowych technologii, który ułatwia nowym graczom szybkie i stosunkowo tanie zdobycie odbiorców i to w skali międzynarodowej.
27 marek wystartowało w konkursie Młoda Marka Sukcesu w ubiegłym roku
Drugim zjawiskiem jest rosnący podział rynków, w których wydzielają się kolejne nisze. Widać to choćby w przypadku piwa, gdzie coraz więcej konsumentów zdobywają nowe, niszowe brandy. Jak zwraca uwagę Jacek Sadowski, prezes firmy doradczej Demo Effective Launching, oczekiwania klientów coraz bardziej się personalizują i w rezultacie co roku powstają nowe małe rynki w kategoriach, które nie interesują gigantów. Tu jest szansa dla młodych marek i mniejszych firm. Mogą one zaistnieć, opierając się albo na aktualnej modzie, albo na trendach.