Aktualizacja: 30.01.2017 20:37 Publikacja: 30.01.2017 20:08
2 zdjęcia
ZobaczFoto: 123RF
Pracownicy amerykańskiej sieci handlowej Walmart, logując się każdego dnia do firmowej sieci, widzą na ekranie komputera krótki quiz dotyczący BHP. Zwykle jest to jedno, dwa pytania dotyczące bezpieczeństwa w pracy.
System na bieżąco ocenia prawidłowość odpowiedzi, porównując wynik z rezultatami innych osób. Po pierwszym roku takich kilkuminutowych szkoleń wskaźniki bezpieczeństwa poprawiły się w firmie o 58 proc. Internetowy gigant Google prowadzi z kolei „niewidzialny" uniwersytet korporacyjny dla swoich pracowników. Zamiast typowych szkoleń dostają w odpowiednim momencie dopasowaną do konkretnej sytuację tzw. pigułkę wiedzy – np. przed rozpoczęciem rocznych ocen menedżerowie przechodzą minikurs, jak je przeprowadzić. To nowy trend w korporacyjnym e-learningu, czyli coraz częściej mobilnych szkoleniach przez Internet.
Chociaż aż 71 proc. Polaków 60+ chciałoby pracować, to tylko co trzecia osoba z tej grupy jest zawodowo aktywna....
Bez odgórnych nakazów, ale za to z rocznym pilotażem, który sprawdzi różne modele skrócenia tygodnia pracy – tak...
Brytyjskie oferty zatrudnienia wywołują rosnące zainteresowanie Amerykanów. Po powrocie Donalda Trumpa do władzy...
Jeszcze w tym półroczu ma ruszyć wyczekiwana przez biznes digitalizacja procesów obsługi obcokrajowców, a za trz...
Rozmowa rozstaniowa jest wyzwaniem dla szefa i traumą dla pracownika. Obu stronom pomogą wskazówki ekspertów.
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas