Reklama

Łatwiej o twarde lądowanie niż o miesiąc miodowy w nowej firmie

Hossa na rynku pracy zwiększa ryzyko utraty nowych pracowników, zwłaszcza jeśli zaniedba się proces ich wdrożenia.

Aktualizacja: 07.11.2021 21:12 Publikacja: 07.11.2021 21:00

Łatwiej o twarde lądowanie niż o miesiąc miodowy w nowej firmie

Foto: Adobe Stock

Całkowity koszt 3-miesięcznego wdrożenia, czyli onboardingu pracownika zarabiającego średnią krajową, wynosi aż 40,4 tys. zł. To siedmiokrotność jego wynagrodzenia –szacuje w analizie udostępnionej „Rzeczpospolitej" firma Gamfi, która tworzy wspierane grywalizacją narzędzia online do onboardingu i motywacji.

Jak zwracają uwagę jej eksperci, na ten koszt składa się nie tylko wynagrodzenie nowego pracownika, który w czasie okresu próbnego pobiera pensję, ale nie jest jeszcze w pełni efektywny. To również sprzęt do pracy, szkolenia, badania lekarskie oraz wynagrodzenia osób zaangażowanych w ten trzymiesięczny proces. (Trzy miesiące to najczęściej stosowana w polskich firmach długość tzw. okresu próbnego).

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca
Tradycyjna kariera traci blask. Na czym dziś zależy pracownikom?
Praca
InPost stawia na rozwój menedżerek
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Reklama
Reklama