Łatwiej o twarde lądowanie niż o miesiąc miodowy w nowej firmie

Hossa na rynku pracy zwiększa ryzyko utraty nowych pracowników, zwłaszcza jeśli zaniedba się proces ich wdrożenia.

Aktualizacja: 07.11.2021 21:12 Publikacja: 07.11.2021 21:00

Łatwiej o twarde lądowanie niż o miesiąc miodowy w nowej firmie

Foto: Adobe Stock

Całkowity koszt 3-miesięcznego wdrożenia, czyli onboardingu pracownika zarabiającego średnią krajową, wynosi aż 40,4 tys. zł. To siedmiokrotność jego wynagrodzenia –szacuje w analizie udostępnionej „Rzeczpospolitej" firma Gamfi, która tworzy wspierane grywalizacją narzędzia online do onboardingu i motywacji.

Jak zwracają uwagę jej eksperci, na ten koszt składa się nie tylko wynagrodzenie nowego pracownika, który w czasie okresu próbnego pobiera pensję, ale nie jest jeszcze w pełni efektywny. To również sprzęt do pracy, szkolenia, badania lekarskie oraz wynagrodzenia osób zaangażowanych w ten trzymiesięczny proces. (Trzy miesiące to najczęściej stosowana w polskich firmach długość tzw. okresu próbnego).

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Praca
Zetki marzą o pracy na stabilnym etacie
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Praca
Motywacyjna marchewka może być ciężkostrawna
Praca
Kto będzie lepszym szefem: człowiek czy robot? Badania nie pozostawiają wątpliwości
Praca
Pochwała? Tylko okazjonalnie, a nagroda jeszcze rzadziej
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Praca
Wsłuchujemy się w głos pracowników
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście