Niesłabnąca popularność franczyzy w okresie kryzysu wynika z faktu, że jest to forma działalności przynosząca obu stronom wiele korzyści.
Franczyzodawcy pozwala na utrzymanie tempa rozwoju przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów własnych inwestycji, a franczyzobiorcy działanie według sprawdzonego pomysłu i korzystanie z doświadczeń partnera przy zachowaniu statusu niezależnego przedsiębiorcy. Franczyzobiorca tuż po podpisaniu umowy uzyskuje bezpośredni dostęp do know-how firmy, szkoleń, systemów informatycznych oraz centralnej logistyki, a także atrakcyjnych warunków zakupu towarów wynikających ze skali zamówień partnera. Może też liczyć na wsparcie ze strony partnera w zakresie bieżącej działalności.
Wybierając sieć franczyzową, należy zwracać uwagę ma markę i pozycję rynkową firmy, pod której szyldem chcemy działać, oraz sprawdzić, czy sieć, do której przystępujemy, nie traktuje franczyzy jako własnego sposobu na przetrwanie kryzysu i czy nie zniknie z rynku tak szybko, jak się pojawiła.
Związanie się z silnym partnerem gwarantuje większe bezpieczeństwo biznesowe. Pozwala efektywniej konkurować i osiągać satysfakcjonujące zyski mimo braku koniunktury.
Warto też przed przystąpieniem do danego systemu zebrać opinie o firmie od innych franczyzobiorców działających już w tej sieci, zobaczyć, jak na co dzień funkcjonuje placówka franczyzowa.