Reklama

Franczyza to korzyści dla obydwu stron

Wybierając sieć franczyzową należy zwracać uwagę na markę i pozycję rynkową firmy, pod której szyldem chcemy działać - pisze Anna Klinowska, dyrektor ds. rozwoju, sklepy Komfort S.A.

Publikacja: 31.01.2011 10:20

Niesłabnąca popularność franczyzy w okresie kryzysu wynika z faktu, że jest to forma działalności przynosząca obu stronom wiele korzyści.

Franczyzodawcy pozwala na utrzymanie tempa rozwoju przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów własnych inwestycji, a franczyzobiorcy działanie według sprawdzonego pomysłu i korzystanie z doświadczeń partnera przy zachowaniu statusu niezależnego przedsiębiorcy. Franczyzobiorca tuż po podpisaniu umowy uzyskuje bezpośredni dostęp do know-how firmy, szkoleń, systemów informatycznych oraz centralnej logistyki, a także atrakcyjnych warunków zakupu towarów wynikających ze skali zamówień partnera. Może też liczyć na wsparcie ze strony partnera w zakresie bieżącej działalności.

Wybierając sieć franczyzową, należy zwracać uwagę ma markę i pozycję rynkową firmy, pod której szyldem chcemy działać, oraz sprawdzić, czy sieć, do której przystępujemy, nie traktuje franczyzy jako własnego sposobu na przetrwanie kryzysu i czy nie zniknie z rynku tak szybko, jak się pojawiła.

Związanie się z silnym partnerem gwarantuje większe bezpieczeństwo biznesowe. Pozwala efektywniej konkurować i osiągać satysfakcjonujące zyski mimo braku koniunktury.

Warto też przed przystąpieniem do danego systemu zebrać opinie o firmie od innych franczyzobiorców działających już w tej sieci, zobaczyć, jak na co dzień funkcjonuje placówka franczyzowa.

Reklama
Reklama

Kryzys to paradoksalnie najlepszy moment na rozpoczęcie działalności w systemie franczyzowym. Przede wszystkim dlatego, że oferowane wówczas warunki przystąpienia do sieci są wyjątkowo preferencyjne. A ten, kto przetrwa na rynku mimo kryzysu, ma większe szanse na wysokie zyski, gdy powróci koniunktura.

Proponujemy kandydatom rozłożenie kosztów związanych z uruchomieniem sklepu na raty, a w przypadku otwierania kolejnego sklepu przez tego samego franczyzobiorcę – także anulowanie trzech ostatnich rat. W praktyce oznacza to zmniejszenie kosztów inwestycji nawet do 30 proc. i pozwala w krótszym czasie uzyskać zwrot poniesionych nakładów.

Zachęcamy franczyzobiorców do otwierania większych sklepów i poszerzania asortymentu. Opłata wstępna wynosi obecnie 15 tys. zł i jest w całości przeznaczana na pokrycie kosztów promocji otwarcia oraz tych związanych z uruchomieniem sklepu.

Niesłabnąca popularność franczyzy w okresie kryzysu wynika z faktu, że jest to forma działalności przynosząca obu stronom wiele korzyści.

Franczyzodawcy pozwala na utrzymanie tempa rozwoju przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów własnych inwestycji, a franczyzobiorcy działanie według sprawdzonego pomysłu i korzystanie z doświadczeń partnera przy zachowaniu statusu niezależnego przedsiębiorcy. Franczyzobiorca tuż po podpisaniu umowy uzyskuje bezpośredni dostęp do know-how firmy, szkoleń, systemów informatycznych oraz centralnej logistyki, a także atrakcyjnych warunków zakupu towarów wynikających ze skali zamówień partnera. Może też liczyć na wsparcie ze strony partnera w zakresie bieżącej działalności.

Reklama
Praca
Amerykańskie Zetki mniej wierzą w siłę dyplomu i obawiają się AI
Praca
Szefowie zachodnich firm stawiają na inwestycje w AI
Praca
AI zmienia już pracę specjalistów i menedżerów
Praca
Samotność niszczy gospodarkę po cichu. Pracownicy dotknięci poczuciem izolacji
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Praca
Zbyt rzadko czujemy się w pracy doceniani, zbyt często dyskryminowani
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama