Na przełomie października i listopada już w siedmiu miastach Polski (w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi, Gdańsku i Katowicach) odbędzie się IV edycja targów pracy Absolvent Talent Days, które stały się największym w kraju wydarzeniem poświęconym rozwojowi kariery studentów i absolwentów. W jesiennej edycji imprezy, która startuje 14 października w Gdańsku, udział zapowiedziało ponad 430 pracodawców.
Na stronie targów (Talentdays.pl) zarejestrowało się ok. 55 tys. uczestników (rejestracja umożliwia odebranie bezpłatnych wejściówek). – Pobiliśmy już rekord pod względem liczby wystawców, a wciąż zgłaszają się kolejne firmy – podkreśla Katarzyna Godlewska, dyrektor operacyjna portalu Absolvent.pl, organizatora Absolvent Talent Days. „Rzeczpospolita" jest patronem medialnym targów.
– Celem Absolvent Talent Days jest łączenie młodych kandydatów do pracy z właściwymi pracodawcami – profesjonalnie, z uwzględnieniem nowych technologii oraz potrzeb i motywacji obu grup – dodaje Godlewska, podkreślając, że już 8 tys. młodych ludzi znalazło pracę dzieki tej imprezie.
Obok okazji do bezpośrednich rozmów z pracodawcami oraz poznania ich oferty pracy i praktyk targi dają też szansę zdobycia praktycznej wiedzy, która ułatwia wejście na rynek pracy. Organizatorzy przygotowali m.in. punkt konsultacyjny, gdzie uczestniczy uzyskają fachową ocenę swoich dokumentów rekrutacyjnych i będą mogli zrobić profesjonalne zdjęcie do CV. Z kolei w strefie próbnych rozmów rekrutacyjnych łowcy głów pomogą się przygotować do rozmów o pracę. W trakcie Absolvent Talent Days będzie też można posłuchać znanych ludzi świata biznesu i show-biznesu, którzy podzielą się doświadczeniami w budowaniu kariery.
Jak podkreśla Katarzyna Godlewska, choć pracodawcy coraz mocniej starają się przyciągnąć dobrych pracowników, to wielu młodym ludziom nadal trudno jest zdobyć dobrą pracę czy nawet dostać się na rozmowę rekrutacyjną. – Mają źle przygotowane dokumenty, robią banalne błędy. Dlatego tak potrzebne są targi pracy, które dają pracodawcom i kandydatom okazję do bezpośredniego kontraktu i pomagają lepiej zrozumieć wzajemne oczekiwania – mówi szefowa Absolvent.pl.