Oto lista najbardziej pożądanych przez pracodawców tzw. umiejętności miękkich, które cenią przełożeni.
1. Niezawodność
Pracodawcy cenią sobie osoby, na które mogą liczyć i wiedzą, że praca, która jest im zlecona, zostanie przez nich prawidłowo wykonana. Nie ma nic bardziej wartościowego niż pracownik, który jest prawie zawsze osiągalny, nigdy się nie spóźnia, a wyniki jego pracy są tak dobre, jak to tylko możliwe.
2. Zdolność tworzenia prezentacji z informacji pochodzących z różnych źródeł
Niezależnie od pełnionego w firmie stanowiska, większość pracowników co jakiś czas otrzymuje zadanie przedstawienia efektów swojej pracy w postaci prezentacji. Często zdarzają się sytuacje, kiedy pracownik musi połączyć pracę kilku osób i potrafić przedstawić ją w formie spójnego przekazu nawet, jeśli zadany temat nie wiąże się bezpośrednio z wykonywaną przez niego pracą.
3. Rozwiązywanie problemów
Szczególnie przydatna umiejętność w firmach o wysokim tempie pracy. Pracownik potrafiący myśleć krytycznie oraz szybko i efektywnie rozwiązujący problemy jest w takim miejscu niezastąpiony.
Na rozmowie rekrutacyjnej powinno paść pytanie dotyczące tego, jak przyszły pracownik poradził sobie z jakimś wyzwaniem w poprzednim miejscu pracy. Tak zadane pytanie pomoże osobie prowadzącej rekrutacje ocenić zdolność kandydata do rozwiazywania problemów, jego zaradność oraz umiejętność brania odpowiedzialności na siebie.