Część kandydatów może mieć wątpliwości, jak rady łowców głów zrealizować w praktyce, szczególnie, gdy aplikują na podobne stanowiska. Dlatego też poprosiliśmy o pomoc ekspertów firmy doradczej Architekci Kariery, którzy na podstawie biografii fikcyjnej osoby przygotowali dwa CV- podobne (dotyczą przecież jednej osoby) ale uwzględniające oczekiwania różnych pracodawców.
Nasz kandydat to Piotr Nowak, absolwent zarządzanie (specjalność marketing) na UW. W trakcie studiów był aktywnym członkiem Studenckiego Koła Naukowego „Marketolodzy". Często podejmował prace dorywcze – był kelnerem w pobliskiej restauracji, kilka miesięcy pracował również w call-center.
Zaraz po studiach poszedł na staż w średniej firmie świadczącej usługi HR. Pełnił tam rolę asystenta działu marketingu i zdobywał wiedzę i doświadczenia z zakresu HR i marketingu B2B. Po trzymiesięcznym stażu uzyskał referencje od pracodawcy i rozpoczął poszukiwania płatnej pracy.
Udało mu się zdobyć stanowisko młodszego specjalisty ds. marketingu w niewielkiej firmie zajmującej się produkcją produktów mlecznych. Początkowo Piotr Nowak był odpowiedzialny za analizy konkurencji i badania rynku, z czasem odpowiadał również za prowadzenie profilu firmowego na portalach społecznościowych, przygotowywanie materiałów promocyjnych, kontakt z podwykonawcami, umieszczanie nowych treści i ich modyfikacja na stronie www firmy.
Po kilku miesiącach awansował na stanowisko specjalisty (po odejściu poprzednika) i zajmował się m.in. projektami: employer brandingu firmy skierowanego do studentów,wprowadzenie nowego produktu na rynek, analizą sprzedaży internetowej i optymalizacją ścieżki zakupowej w sklepie internetowym firmy.