Jak dopasować CV do oferty pracy

Publikacja: 05.02.2013 02:00

CV - wzór 1

CV - wzór 1

Foto: Rzeczpospolita

Część kandydatów może mieć wątpliwości, jak rady łowców głów zrealizować w praktyce, szczególnie, gdy aplikują na podobne stanowiska. Dlatego też poprosiliśmy o pomoc ekspertów firmy doradczej Architekci Kariery, którzy na podstawie biografii fikcyjnej osoby przygotowali dwa CV- podobne (dotyczą przecież jednej osoby) ale uwzględniające oczekiwania różnych pracodawców.

Nasz kandydat to Piotr Nowak, absolwent zarządzanie (specjalność marketing) na UW. W trakcie studiów był aktywnym członkiem Studenckiego Koła Naukowego „Marketolodzy". Często podejmował prace dorywcze – był kelnerem w pobliskiej restauracji, kilka miesięcy pracował również w call-center.

Zaraz po studiach poszedł na staż w średniej firmie świadczącej usługi HR. Pełnił tam rolę asystenta działu marketingu i zdobywał wiedzę i doświadczenia z zakresu HR i marketingu B2B. Po trzymiesięcznym stażu uzyskał referencje od pracodawcy i rozpoczął poszukiwania płatnej pracy.

Udało mu się zdobyć stanowisko młodszego specjalisty ds. marketingu w niewielkiej firmie zajmującej się produkcją produktów mlecznych. Początkowo Piotr Nowak był odpowiedzialny za analizy konkurencji i badania rynku, z czasem odpowiadał również za prowadzenie profilu firmowego na portalach społecznościowych, przygotowywanie materiałów promocyjnych, kontakt z podwykonawcami, umieszczanie nowych treści i ich modyfikacja na stronie www firmy.

Po kilku miesiącach awansował na stanowisko specjalisty (po odejściu poprzednika) i zajmował się m.in. projektami: employer brandingu firmy skierowanego do studentów,wprowadzenie nowego produktu na rynek, analizą sprzedaży internetowej i optymalizacją ścieżki zakupowej w sklepie internetowym firmy.

Po ponad dwóch latach Piotr Nowak zdecydował się na zmianę pracy. Znalazł dwa interesujące go ogłoszenia. Jedno na stanowisko Junior Brand Managera w firmie będącej producentem kawy. Drugie na stanowisko Social Media Specialist w firmie z branży nieruchomości.

Po dokładnej analizie ogłoszeń, z pomocą Architektów Kariery Piotr przygotował dwa poniższe CV.

Opinia Eksperta: Beata Kapcewicz prezes firmy Architekci Kariery

W przypadku CV związanego ze stanowiskiem Junior Brand Managera, kandydat uwypuklił wszystkie kompetencje wymagane w ogłoszeniu, takie jak.: zdolności planistyczne, doświadczenie we współpracy z podwykonawcami. Podkreślono również wszystkie doświadczenia związane z kreowaniem i zarządzaniem marką.

W CV stworzonym w odpowiedzi na ogłoszenie dotyczące stanowiska Social Media Specialist, nacisk położono na kompetencjach i doświadczeniach związane z obszarem mediów społecznościowych, czyli komunikacją marketingową, prowadzeniem strony firmy, kreatywnością.

Na co zwracać szczególną uwagę:

- Dostosowując CV do ogłoszenia należy skupić się głównie na wymaganiach postawionych przez pracodawcę i niezbędnych kompetencjach;

- Warto uwzględnić rodzaj firmy do której aplikujemy (czy jest to firma międzynarodowa, jaką reprezentuje branżę);

- Warto najważniejsze informacje wyboldować, podkreślić, uwypuklić;

- Lepiej nie umieszczać pracy na stanowiskach nie związanych z tym z ogłoszenia, chyba, że pośrednio dzięki niej rozwinęliśmy kompetencje potrzebne na stanowisku o które się ubiegamy;

- Podobne kompetencje warto w miarę możliwości pogrupować;

- Można wymienić też doświadczenia zdobyte np. w trakcie działalności w kole naukowym, jeżeli miały bezpośredni wpływ na wymagane w ogłoszeniu kompetencje.

Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Jakie warunki trzeba spełnić, aby zdać maturę 2025?
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo rodzinne
Resort Bodnara chce dać więcej czasu rozwodnikom. Szykuje zmianę w prawie