Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak dopasować CV do oferty pracy

Publikacja: 05.02.2013 02:00

CV - wzór 1

CV - wzór 1

Foto: Rzeczpospolita

Część kandydatów może mieć wątpliwości, jak rady łowców głów zrealizować w praktyce, szczególnie, gdy aplikują na podobne stanowiska. Dlatego też poprosiliśmy o pomoc ekspertów firmy doradczej Architekci Kariery, którzy na podstawie biografii fikcyjnej osoby przygotowali dwa CV- podobne (dotyczą przecież jednej osoby) ale uwzględniające oczekiwania różnych pracodawców.

Nasz kandydat to Piotr Nowak, absolwent zarządzanie (specjalność marketing) na UW. W trakcie studiów był aktywnym członkiem Studenckiego Koła Naukowego „Marketolodzy". Często podejmował prace dorywcze – był kelnerem w pobliskiej restauracji, kilka miesięcy pracował również w call-center.

Zaraz po studiach poszedł na staż w średniej firmie świadczącej usługi HR. Pełnił tam rolę asystenta działu marketingu i zdobywał wiedzę i doświadczenia z zakresu HR i marketingu B2B. Po trzymiesięcznym stażu uzyskał referencje od pracodawcy i rozpoczął poszukiwania płatnej pracy.

Udało mu się zdobyć stanowisko młodszego specjalisty ds. marketingu w niewielkiej firmie zajmującej się produkcją produktów mlecznych. Początkowo Piotr Nowak był odpowiedzialny za analizy konkurencji i badania rynku, z czasem odpowiadał również za prowadzenie profilu firmowego na portalach społecznościowych, przygotowywanie materiałów promocyjnych, kontakt z podwykonawcami, umieszczanie nowych treści i ich modyfikacja na stronie www firmy.

Po kilku miesiącach awansował na stanowisko specjalisty (po odejściu poprzednika) i zajmował się m.in. projektami: employer brandingu firmy skierowanego do studentów,wprowadzenie nowego produktu na rynek, analizą sprzedaży internetowej i optymalizacją ścieżki zakupowej w sklepie internetowym firmy.

Reklama
Reklama

Po ponad dwóch latach Piotr Nowak zdecydował się na zmianę pracy. Znalazł dwa interesujące go ogłoszenia. Jedno na stanowisko Junior Brand Managera w firmie będącej producentem kawy. Drugie na stanowisko Social Media Specialist w firmie z branży nieruchomości.

Po dokładnej analizie ogłoszeń, z pomocą Architektów Kariery Piotr przygotował dwa poniższe CV.

Opinia Eksperta: Beata Kapcewicz prezes firmy Architekci Kariery

W przypadku CV związanego ze stanowiskiem Junior Brand Managera, kandydat uwypuklił wszystkie kompetencje wymagane w ogłoszeniu, takie jak.: zdolności planistyczne, doświadczenie we współpracy z podwykonawcami. Podkreślono również wszystkie doświadczenia związane z kreowaniem i zarządzaniem marką.

W CV stworzonym w odpowiedzi na ogłoszenie dotyczące stanowiska Social Media Specialist, nacisk położono na kompetencjach i doświadczeniach związane z obszarem mediów społecznościowych, czyli komunikacją marketingową, prowadzeniem strony firmy, kreatywnością.

Na co zwracać szczególną uwagę:

Reklama
Reklama

- Dostosowując CV do ogłoszenia należy skupić się głównie na wymaganiach postawionych przez pracodawcę i niezbędnych kompetencjach;

- Warto uwzględnić rodzaj firmy do której aplikujemy (czy jest to firma międzynarodowa, jaką reprezentuje branżę);

- Warto najważniejsze informacje wyboldować, podkreślić, uwypuklić;

- Lepiej nie umieszczać pracy na stanowiskach nie związanych z tym z ogłoszenia, chyba, że pośrednio dzięki niej rozwinęliśmy kompetencje potrzebne na stanowisku o które się ubiegamy;

- Podobne kompetencje warto w miarę możliwości pogrupować;

- Można wymienić też doświadczenia zdobyte np. w trakcie działalności w kole naukowym, jeżeli miały bezpośredni wpływ na wymagane w ogłoszeniu kompetencje.

Część kandydatów może mieć wątpliwości, jak rady łowców głów zrealizować w praktyce, szczególnie, gdy aplikują na podobne stanowiska. Dlatego też poprosiliśmy o pomoc ekspertów firmy doradczej Architekci Kariery, którzy na podstawie biografii fikcyjnej osoby przygotowali dwa CV- podobne (dotyczą przecież jednej osoby) ale uwzględniające oczekiwania różnych pracodawców.

Nasz kandydat to Piotr Nowak, absolwent zarządzanie (specjalność marketing) na UW. W trakcie studiów był aktywnym członkiem Studenckiego Koła Naukowego „Marketolodzy". Często podejmował prace dorywcze – był kelnerem w pobliskiej restauracji, kilka miesięcy pracował również w call-center.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Sądy i trybunały
Waldemar Żurek ujawnia projekt reformy KRS. Liczy na poparcie prezydenta
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Służby mundurowe
W 2026 roku wojsko wezwie nawet 235 tys. osób. Kto jest na liście?
Nieruchomości
Ważne zmiany dla każdego, kto planuje budowę. Ustawa przyjęta
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama