Sześć kroków do budowy mocnej marki „Ty”

Publikacja: 15.02.2012 01:40

1. Zbadaj swój wizerunek

To pierwszy krok w świadomej budowie marki. Warto wiedzieć, od jakiego wizerunku zaczynamy. – Trzeba sprawdzić, jak jesteśmy odbierani w branży, w środowisku. Jeśli nie możemy zlecić profesjonalnej analizy, warto poprosić przyjaciół, by podpytali innych, jak nas widzą – radzi Eryk Mistewicz.

2. Przygotuj strategię swej marki

Wybierz sobie specjalizację, w której dobrze się czujesz i będziesz mógł się stać punktem odniesienia dla rynku. Można wybrać mało jeszcze znaną, ale perspektywiczną niszę. – Trzeba umieć wyłapywać nowe trendy i narzucać branży swój ogląd sytuacji. Dzięki temu wszyscy będą czekać na nasz głos w ważnych dla niej kwestiach – podkreśla Eryk Mistewicz.

3. Wzmacniaj sieć kontaktów

Tom Peters zwraca uwagę, że podstawą każ-dej kampanii osobistej marki jest marketing szeptany, czyli to, co o nas mówią inni. Bez względu na to, co mówimy sami o sobie, o wartości naszej marki zadecydują opinie innych; kolegów, szefów i klientów. Budując swą markę, trzeba więc świadomie dbać o networking, czyli sieć kontaktów zawodowych.

4. Zadbaj o swą markę w firmie

Nie zapominaj o budowie dobrego wizerunku wewnątrz firmy. Może się on przełożyć na podwyżki, awanse, ale i na zewnętrzną markę. Mów więc o swych projektach na firmowych spotkaniach. Zainteresuj nimi redakcję firmowego newslettera. – Warto się uczyć przez udział w nowych przedsięwzięciach oraz dzielić się czasem i wiedzą z innymi, np. podsyłając linki do ciekawych informacji w sieci – radzi Beata Kapcewicz.

5. Bądź widoczny

Na początkowym etapie mogą pomóc oryginalne imię czy nazwisko, oryginalna stylizacja (choć lepiej być tu ostrożnym, by nie popaść w śmieszność). Jednak nie zbudujesz mocnej marki bez umiejętnej komunikacji. Publikuj więc artykuły, udzielaj się na branżowych konferencjach, komentuj branżowe wydarzenia w mediach.

6. Ćwicz publiczne wystąpienia

Umiejętność publicznych wystąpień i prezentacji jest niezbędna, skoro mamy budować swą markę eksperta w mediach i na konferencjach. Można zainwestować w specjalistyczne szkolenie albo uczyć się w praktyce – zaczynając np. od firmowych prezentacji. Zdaniem Beaty Kapcewicz dobrą szkołą jest prowadzenie wykładów czy szkoleń dla organizacji pozarządowych lub na uczelniach.

1. Zbadaj swój wizerunek

To pierwszy krok w świadomej budowie marki. Warto wiedzieć, od jakiego wizerunku zaczynamy. – Trzeba sprawdzić, jak jesteśmy odbierani w branży, w środowisku. Jeśli nie możemy zlecić profesjonalnej analizy, warto poprosić przyjaciół, by podpytali innych, jak nas widzą – radzi Eryk Mistewicz.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Poszukiwanie pracy
Fala zwolnień pogorszyła nastroje pracowników
Poszukiwanie pracy
Więcej firm chce zatrudniać niż zwalniać
Poszukiwanie pracy
Startuje Program Kariera - szansa na elitarne płatne praktyki
Poszukiwanie pracy
Nie wystarczy znaleźć i zrekrutować dobrego kandydata
Poszukiwanie pracy
Co drugi specjalista czeka na okazję do zmiany pracodawcy w 2025 r.
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem