Afery, tarcia w koalicji i podnoszenie podatków nie wpłynęły na razie znacząco na wizerunek Platformy Obywatelskiej w społeczeństwie. Swój „skojarzeniowy" wizerunek wzmocnił PiS.
Takie wnioski płyną – jak dowiedziała się nieoficjalnie „Rz" – z badań i analiz, które wykonano na zlecenie Solidarnej Polski. Ziobryści chcieli się dowiedzieć, jak są rozpoznawani w społeczeństwie i jak kojarzy się ich ugrupowanie w porównaniu z innymi partiami. I teraz przyznają – mamy problem.
Partia Donalda Tuska – jak wynika z badań zleconych przez ziobrystów – mimo coraz niższych słupków poparcia i zaufania społecznego nadal kojarzy się z nowoczesnością, przedsiębiorczością i Europą.
– Platforma jest partią nijaką, mało charakterystyczną, która jest jednak silna słabością swoich przeciwników. Skoro PiS jest postrzegany jako bardzo tradycyjny, to PO przeciwnie – jako partia nowoczesna – komentuje dr Wojciech Jabłoński, politolog.
Zwraca uwagę, że ten medialny wizerunek PO ma niewiele wspólnego z jej rzeczywistymi działaniami. – PO to jest taka partia, która wszystkim chce zrobić dobrze i o tym głośno opowiada, ale ostatecznie wychodzi z tego jedynie podwyżka podatków – wytyka Jabłoński.