Wykorzystano w nim piosenkę Beatlesów "Hey Jude". W spocie widać, jak zmieniła się Polska po wejściu do Unii; filmik kończy się hasłem - "10 lat świetlnych".
- Zawsze trzeba się przyjrzeć, czy tego typu materiał ma charakter informujący, podsumowujący, czy nie ma charakteru politycznego - powiedział w "Salonie Politycznym Trójki" prezes NIK Krzysztof Kwiatkowski. - Byłbym jednak z góry przeciwny żebyśmy nie zauważali takich rocznic, jak 10-lecie wstąpienia Polski do Unii Europejskiej, 15-lecie wstąpienia do NATO, czy 25-lecie przemian demokratycznych. Jako Polacy mamy prawo z tych dat być dumni - ocenił Kwiatkowski.
Koszt filmiku to ponad 7 mln zł. Kwiatkowski przyznał, że w stosownym momencie NIK "zbada prawidłowość wydatkowania tych środków i oczywiście to, czy te pieniądze przełożyły się na odpowiednią jakość materiału, którą możemy obejrzeć".
Opozycja zarzuca rządowi, że produkcja spotu jest współfinansowana z publicznych pieniędzy.