Reklama

Sondaż: Dwie największe partie nie powinny zmieniać kandydatów na prezydenta. Tak uważają ich zwolennicy

W badaniu Instytutu Badań Pollster respondentów zapytano, czy dwie największe formacje polityczne powinny zdecydować się na zmianę kandydata, wystawionego w wyborach prezydenckich.

Publikacja: 17.02.2025 08:52

Karol Nawrocki i Rafał Trzaskowski

Karol Nawrocki i Rafał Trzaskowski

Foto: PAP/Jakub Kaczmarczyk, Tytus Żmijewski

qm

W sondażu prezydenckim, który Instytut Badań Pollster przeprowadził dla „Super Expressu” (wyniki opublikowano 11 lutego) Rafał Trzaskowski, kandydat Koalicji Obywatelskiej, uzyskał poparcie 35 proc. ankietowanych. Karol Nawrocki, „obywatelski” kandydat wystawiony przez Prawo i Sprawiedliwość, był w sondażu drugi, z wynikiem 25 proc. „Obaj kandydaci, w porównaniu ze styczniowym badaniem, tracą po 2 pkt proc.” – podkreślał dziennik.

Pollster zapytał też respondentów, czy dwie największe partie powinny zdecydować się na zmianę kandydata. Pytanie to zadano tylko osobom deklarującym poparcie dla Koalicji Obywatelskiej (w przypadku Trzaskowskiego) oraz PiS (w przypadku Nawrockiego). Z badania wynika, że zdecydowana większość zwolenników Prawa i Sprawiedliwości (70 proc.) chce, żeby obecny prezes IPN nadal był kandydatem tej formacji. Za zmianą kandydata opowiada się 16 proc. ankietowanych, a 14 proc. nie ma w tej kwestii zdania.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Rosyjskie drony nad Polską. Andrzej Duda: Rosja przetestowała Polskę
Polityka
Sondaż: Władysław Kosiniak-Kamysz czy Mariusz Błaszczak? Kto lepszym szefem MON?
Polityka
„Polityczne Michałki”: Rosyjskie drony, kryzys Szymona Hołowni i polityczne manewry Konfederacji
Polityka
Jarosław Kaczyński komentuje słowa Donalda Trumpa. „Ja uważam inaczej”
Reklama
Reklama