Ofensywa Kukiz’15 w social media

Na Twitterze wystartował oficjalny profil ruchu Kukiz’15. Zarówno za ten, jak i oba na Facebooku, będzie odpowiedzialny Patryk Kruczkowski – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.

Aktualizacja: 08.01.2016 14:29 Publikacja: 08.01.2016 14:06

Ofensywa Kukiz’15 w social media

Foto: Fotorzepa/ Jerzy Dudek

- Twitter w wymiarze politycznym to pierwszy obieg informacji, którymi wymieniają się dziennikarze – mówi nam Kruczkowski, absolwent dziennikarstwa na Wyższej Szkole Dziennikarskiej im. Melchiora Wańkowicza, który w ruchu objął funkcję specjalisty ds. mediów.

Facebook był atutem Pawła Kukiza w kampanii prezydenckiej, głównym kanałem, przez który muzyk komunikował się ze swoimi wyborcami, co było wymuszone ograniczonym budżetem, ale też zdało egzamin i przysporzyło mu dużo popularności. Tak jest zresztą do tej pory. W kampanii prezydenckiej z powodzeniem działało też oficjalne konto na Twitterze: „@prezydentKukiz”, które z czasem stało się coraz mniej aktywne, aż zupełnie zniknęło.

Jak się dowiedzieliśmy, dostęp do niego miał ówczesny szef sztabu wyborczego muzyka Patryk Hałaczkiewicz, który stwierdził, że kampania się skończyła i dla niego jest to temat zamknięty. W związku z tym nie przekazał loginu i hasła, a konto usunął. - Niestety pozbawił nas złudzeń. Wystarczyło zmienić nazwę, a na dobry początek mielibyśmy około 33 tys. obserwujących – mówi Kruczkowski, który nie załamuje rąk i zapowiada ofensywę w sieci. - Konto na Twitterze będzie skoordynowane z dwoma oficjalnymi stronami ruchu na Facebooku: „Kukiz'15” i „Posłowie Kukiz'15” – dodaje.

Na profilu „Kukiz’15” będą ukazywać się najważniejsze materiały związane z działaniami klubu poselskiego i aktywnością posłów. - Natomiast na profilu „Posłowie Kukiz’15”, działalność klubu i posłów będzie ujęta w bardziej szczegółowym wymiarze: wywiady, wystąpienia w mediach, w Sejmie – wyjaśnia Kruczkowski. – Jest też dodatkowy smaczek, bo udzielają się na nim nasi posłowie, którzy nie tylko komentują, ale de facto współtworzą tę stronę, publikując na niej swoje materiały – zachęca specjalista ds. mediów.

Kruczkowski ma pomysł na to jak spopularyzować nowy profil na Twitterze. - Konieczne są interakcje z czytelnikami, nie może być sztywno jak na profilach największych partii. Jesteśmy ruchem obywatelskim, chcemy żeby to się przekładało na każdą płaszczyznę – mówi. - U .Nowoczesnej widać tylko pijar i budowanie pozycji, bez zaplecza merytorycznego, na bazie samej promocji medialnej. Chcemy zawstydzić .Nowoczesną  – zapowiada Kruczkowski.

Prawdopodobnie przed końcem stycznia zostanie zaprezentowana również strona internetowa w nowej odsłonie, a Kruczkowski docelowo ma w pełni odpowiadać za kontakty posłów z dziennikarzami.

- Twitter w wymiarze politycznym to pierwszy obieg informacji, którymi wymieniają się dziennikarze – mówi nam Kruczkowski, absolwent dziennikarstwa na Wyższej Szkole Dziennikarskiej im. Melchiora Wańkowicza, który w ruchu objął funkcję specjalisty ds. mediów.

Facebook był atutem Pawła Kukiza w kampanii prezydenckiej, głównym kanałem, przez który muzyk komunikował się ze swoimi wyborcami, co było wymuszone ograniczonym budżetem, ale też zdało egzamin i przysporzyło mu dużo popularności. Tak jest zresztą do tej pory. W kampanii prezydenckiej z powodzeniem działało też oficjalne konto na Twitterze: „@prezydentKukiz”, które z czasem stało się coraz mniej aktywne, aż zupełnie zniknęło.

Polityka
Wybory prezydenckie 2025: Pojawił się nowy kandydat. Kim jest?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Polityka
Tobiasz Bocheński odniósł się do sprawy Marcina Romanowskiego. "Nie ukrywałbym"
Polityka
Nowy sondaż partyjny: PiS zyskuje. Dystans między KO coraz mniejszy
Polityka
Sondaż: Jakie poglądy ma Rafał Trzaskowski? Znamy opinię Polaków
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Polityka
Polityczne Michałki: Rok rządu Tuska na trzy plus, a młodzi popierają Konfederację. Żółta flaga dla koalicji