Tajemnicza sprawa prezydenckiej opony

Eksperyment przeprowadzony przez najlepszych specjalistów od opon wykluczył, by do eksplozji opony run-flat mogło dojść w wyniku jej przebicia (taką wersję podała opolska prokuratura).

Aktualizacja: 16.05.2016 08:35 Publikacja: 15.05.2016 14:36

Paweł Knast i Marek Hermach

Paweł Knast i Marek Hermach

Foto: Fotorzepa, Izabela Kacprzak

Zdaniem Marka Hermacha, prezesa Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Oponiarskiego Stomil i Pawła Knasta, wiceprezesa Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Oponiarskiego Stomil (w skrócie OBR PO Stomil), do wypadku prezydenckiej limuzyny z 4 marca mogło dojść z powodu nałożenia się na siebie kilku fatalnych zbiegów okoliczności. Rozerwanie opony może być wynikiem jej złego naprawienia w przeszłości, wady fabrycznej a nawet złego użytkowania. Eksperci nie wykluczają, że to specjalna wkładka pax, która ma chronić oponę w pancernym samochodzie przed przebiciem, mogła spowodować jej rozerwanie.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Polityka
Zandberg: Powinna powstać europejska armia
Polityka
Debata prezydencka. O co pytali się nawzajem kandydaci?
Polityka
Sławomir Mentzen straci partię. Będzie wniosek o delegalizację Nowej Nadziei
Polityka
Czy Polacy wierzą w wyjaśnienia Karola Nawrockiego ws. mieszkania? Wyniki sondażu
Polityka
Nowy sondaż: Karol Nawrocki traci po ujawnieniu sprawy kawalerki
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem