Tajemnicza sprawa prezydenckiej opony

Eksperyment przeprowadzony przez najlepszych specjalistów od opon wykluczył, by do eksplozji opony run-flat mogło dojść w wyniku jej przebicia (taką wersję podała opolska prokuratura).

Aktualizacja: 16.05.2016 08:35 Publikacja: 15.05.2016 14:36

Paweł Knast i Marek Hermach

Paweł Knast i Marek Hermach

Foto: Fotorzepa, Izabela Kacprzak

Zdaniem Marka Hermacha, prezesa Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Oponiarskiego Stomil i Pawła Knasta, wiceprezesa Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Oponiarskiego Stomil (w skrócie OBR PO Stomil), do wypadku prezydenckiej limuzyny z 4 marca mogło dojść z powodu nałożenia się na siebie kilku fatalnych zbiegów okoliczności. Rozerwanie opony może być wynikiem jej złego naprawienia w przeszłości, wady fabrycznej a nawet złego użytkowania. Eksperci nie wykluczają, że to specjalna wkładka pax, która ma chronić oponę w pancernym samochodzie przed przebiciem, mogła spowodować jej rozerwanie.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Polityka
Maciej Gdula rezygnuje z członkostwa w Nowej Lewicy. „Z żalem i poczuciem porażki”
Polityka
Niemcy „odsyłają” do Polski migrantów, którzy w Polsce nigdy nie byli? Konfederacja chce dymisji
Polityka
Andrzej Duda „przestrzegł Donalda Tuska przed nieodpowiedzialnymi zachowaniami”. Chodzi o wybory
Polityka
Co z odpartyjnieniem spółek Skarbu Państwa? Niepewny los flagowego projektu Szymona Hołowni?
Polityka
Alkohol wyjedzie ze stacji paliw? Ministerstwo Zdrowia pracuje nad zmianami