Głównym zadaniem powołanej przez PiS w 2016 Polskiej Fundacji Narodowej było promowanie Polski za granicą. Na jej budżet w wysokości 220 mln złotych złożyło się 17 spółek Skarbu Państwa.
PFN zasłynęła m.in. kampanią billboardową promującą reformę sądownictwa przeprowadzoną przez PiS, o której sąd orzekł, że jej finansowanie złamało statut fundacji. W apelacji od tego wyroku PFN porównała swoje działania do finansowania przez Polski Instytut Sztuki Filmowej filmu "Kler" Wojciecha Smarzowskiego.
Ostatecznie spór o kampanię "Sprawiedliwe Sądy" PFN prawomocnie przegrała.
W 2017 roku PFN zatrudniła amerykańską firmę PR-ową White House Writers Group, która miała doradzać w prowadzeniu profili w mediach społecznościowych. Na poczet przyszłych rozliczeń wpłacono na jej konto 135 tys. dolarów (ok. pół miliona złotych).
WHWG, jak wszystkie amerykańskie firmy i organizacje otrzymujące wynagrodzenia od obcych rządów, zgodnie z ustawą o lobbingu FARA maja obowiązek składania rozliczeń finansowych.