Reklama

Influencerzy wymykają się podatkowym schematom

Fiskus stara się nakładać daniny na działalność reklamową w social mediach, choć ta wciąż wymyka się schematom. Wyrok WSA ws. współpracy influencera z przedsiębiorcą.

Publikacja: 21.08.2023 02:00

Influencerzy wymykają się podatkowym schematom

Foto: Adobe Stock

Przedsiębiorcy współpracujący z osobami aktywnymi w mediach społecznościowych i reklamującymi tam produkty czy usługi nieraz mają kłopot, jak od strony podatkowej potraktować wzajemne świadczenia. Działalność influencerów wymyka się bowiem klasycznemu rozumieniu działalności gospodarczej (najczęściej jej formalnie nie prowadzą) oraz definicjom przychodów i kosztów. Często bowiem nie biorą pieniędzy za internetowe występy, zadowalając się podarowaną im przez reklamodawcę butelką perfum, odzieżą czy sprzętem sportowym.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Dobra osobiste
Wypadek na A1. Sąd zdecydował ws. pozwów rodziny Sebastiana M.
Prawo karne
„Szon patrole” to nie zabawa. Prawnicy mówią, co i komu za nie grozi
Podatki
Skarbówka ostrzega uczniów i studentów przed takim „dorabianiem"
Spadki i darowizny
Chciała testament zgodny z prawem ukraińskim, notariusz odmówił. Co orzekł sąd?
Reklama
Reklama