Aktualizacja: 29.10.2020 18:03 Publikacja: 30.10.2020 18:00
Foto: materiały prasowe
Organizatorzy wrocławskiego festiwalu już wiosną rozpoczęli prace nad specjalną platformą internetową, na której udostępnione zostaną filmy. Wystarczy zarejestrować się na stronie festiwalu i wykupić bilet na dany seans. Przy zmienionej formule imprezy posiadacze karnetów mogą obejrzeć 50 dowolnych filmów, oczywiście jeśli wcześniej nie zdecydowali się na zwrot karnetu lub przesunięcie go na przyszłoroczną edycję Nowych Horyzontów.
W nowej sytuacji zrezygnowano też z tradycyjnych bloków godzinowych, dlatego filmy można oglądać w dowolnym momencie trwania festiwalu. A co za tym idzie, możliwe jest swobodne układanie własnego programu, łączenie ze sobą krótkich metraży, filmów skandynawskich czy wschodnioeuropejskich fabuł. Trzeba jednak pamiętać, że każda produkcja ma swój limit obejrzeń. Organizatorzy festiwalu zapewniają jednak, że jeśli dany film będzie cieszył się dużą popularnością, postarają się przekonać dystrybutorów do zwiększenia tego limitu. Bo mimo trwającej pandemii większość filmów to produkcje najświeższe, tegoroczne. Wśród nich znalazła się choćby pokazywana z sukcesem na festiwalu w Wenecji „Aida" bośniackiej reżyserki Jasmili Žbanić. Film (na zdjęciu: kadr z niego) przedstawia historię tłumaczki wojsk ONZ, która jest świadkiem masakry w Srebrenicy. Spory udział w jego produkcji mieli polscy twórcy – m.in. znani ze współpracy przy „Idzie" i „Zimnej wojnie" Pawła Pawlikowskiego montażysta Jarosław Kamiński czy producentka Ewa Puszczyńska. Podobnie jak filmy polskiego reżysera „Aida" ma szansę powalczyć o Oscara w kategorii najlepszego filmu międzynarodowego. Na Nowych Horyzontach zobaczymy także nagrodzoną w Toronto „Noc Królów" Philippe'a Lacôte'a czy dystopijny thriller „Nowy porządek" Michela Franco, który z festiwalu w Wenecji wyjechał ze Srebrnym Lwem.
W kolejnym odcinku podcastu „Posłuchaj Plus Minus” temat niezwykle ważny – wolność słowa, czyli podstawa demokracji. Potwierdzenie tego, że nasz głos, nasze wypowiedzi mają znaczenie i mogą zmienić rzeczywistość społeczną.
Książka „Przy stoliku w Czytelniku” wywołuje nostalgię za czasami, kiedy jeszcze było trochę bardziej wytwornie, chociaż pod uciskiem. Zanikła dziś sztuka konwersacji, no i artyści już nie tacy.
W dzisiejszym świecie poczucie istnienia wartości ma szczególne znaczenie. A to właśnie daje lektura książki „The New Yorker. Biografia pisma, które zmieniło Amerykę”.
Tak jak Bośnia ma swoją najbardziej literacką rzekę Drinę, opiewaną przez noblistę Ivona Andricia, tak i my w Polsce mamy nasz najbardziej literacki ze wszystkich cieków – Bug. Książki o nim powstają i zdaje się, że wciąż powstawać będą. Są świeże przykłady.
Piekło to świat bez przyjaźni, przyszłości i nadziei – mówi Adam Zagajewski w swoich ostatnich wierszach.
Gwiazdą gali otwarcia festiwalu była uhonorowana za całokształt twórczości Tilda Swinton. W piątek aktorka spotkała się z dziennikarzami.
Trybunał w Strasburgu uznał, że Polska naruszyła art. 10 Europejskiej Konwencji Praw Człowieka poprzez zwolnienie homoseksualnego nauczyciela, który prowadził bloga zawierającego m.in. treści erotyczne. Trzech z siedmiu sędziów złożyło jednak zdanie odrębne.
Książka „Przy stoliku w Czytelniku” wywołuje nostalgię za czasami, kiedy jeszcze było trochę bardziej wytwornie, chociaż pod uciskiem. Zanikła dziś sztuka konwersacji, no i artyści już nie tacy.
W dzisiejszym świecie poczucie istnienia wartości ma szczególne znaczenie. A to właśnie daje lektura książki „The New Yorker. Biografia pisma, które zmieniło Amerykę”.
Tak jak Bośnia ma swoją najbardziej literacką rzekę Drinę, opiewaną przez noblistę Ivona Andricia, tak i my w Polsce mamy nasz najbardziej literacki ze wszystkich cieków – Bug. Książki o nim powstają i zdaje się, że wciąż powstawać będą. Są świeże przykłady.
„Łupy” to doskonała okazja, by zasmakować w fachu wikinga.
Piekło to świat bez przyjaźni, przyszłości i nadziei – mówi Adam Zagajewski w swoich ostatnich wierszach.
Choć „Flow” to film minimalistyczny, rozmachu emocjonalnego nie można mu odmówić.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas