Reklama

Na mecze chodziło się do kina. Jak radio, tv i internet zmieniły odbiór sportu

Dla osób takich jak ja, które śledziły mecz na stadionie z radyjkiem i lornetką, potem dyktowały relację przez telefon z budki albo jakiejś rzeźni, a do czytelników trafiała ona ze sporym opóźnieniem, dzisiejsza technologia i szybkość działania mediów wydają się niepojęte – mówi Andrzej Kuczyński, nestor poznańskich dziennikarzy sportowych.

Publikacja: 08.08.2025 14:15

Na mecze chodziło się do kina. Jak radio, tv i internet zmieniły odbiór sportu

Foto: AdobeStock

Zaczęło się od wpadki. Trudno bowiem inaczej nazwać wpis profilu beIN Sports USA w serwisie X, w którym Cracovia została nazwana „Białą Gwiazdą”, czyli pomylono ją z wielkim rywalem – Wisłą Kraków. W szerszym ujęciu musimy jednak mówić o kolejnym istotnym kroku Ekstraklasy, której mecze – dzięki ogłoszonej w połowie lipca umowie – w tym i kolejnym sezonie będą pokazywane z angielskim komentarzem w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Materiały wideo z polskich boisk zaczęły być udostępniane m.in. w serwisie streamingowym beIN Sports Connect, w którego portfolio są też m.in. niemiecka Bundesliga i francuska Ligue 1.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Plus Minus
Mariusz Cieślik: Roman Polański i moraliści z Facebooka
Plus Minus
Tomasz P. Terlikowski: Leon XIV a cała wstecz ws. pedofilii w Kościele
Plus Minus
Festiwal filmowy w Gdyni i nadzieja na dobre polskie kino
Plus Minus
Dan Brown wraca z nowym hitem. Czy „Tajemnica Tajemnic” rozkocha świat w Pradze?
Plus Minus
Papieża uznają za „lewicowego” lub „prawicowego”. Wszystko zależy od tematu
Reklama
Reklama