Reklama
Rozwiń
Reklama

Podniebne targi mocarstw

Stany Zjednoczone i Rosja rywalizują o to, kto zostanie dostawcą najnowszych myśliwców piątej generacji dla indyjskich sił powietrznych. To walka nie tylko o wielomiliardowy kontrakt, ale także o długotrwałe związanie ze sobą New Delhi.

Publikacja: 28.03.2025 14:20

Nigdy wcześniej Su-57 (z lewej) i F-35 nie pojawiły się obok siebie w jednym miejscu. Podczas targów

Nigdy wcześniej Su-57 (z lewej) i F-35 nie pojawiły się obok siebie w jednym miejscu. Podczas targów Aero India delegacje Rosji i USA unikały ze sobą kontaktu, ale w rozmowach z miejscowymi mediami zachwalały swoje maszyny i wieszały psy na drugiej stronie; Bengaluru, 11 lutego 2025 r.

Foto: Arun SANKAR / AFP

W popołudniowym słońcu po płycie lotniska bazy wojskowej na przedmieściach Bangaluru powoli toczy się pomalowany w niebiesko-białe piksele myśliwiec z czerwonymi gwiazdami na skrzydłach i statecznikach. W pewnym momencie maszyna przyspiesza i z wizgiem dwóch silników wznosi się w powietrze. Pilot po osiągnięciu odpowiedniej wysokości wykonuje pętlę, a następnie kilka manewrów, by jak najlepiej zaprezentować manewrowość maszyny. 10 minut później nad głowami zebranych na lotnisku widzów ostre skręty i akrobacje wykonuje drugi, tym razem pomalowany na szaro myśliwiec.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: Jak straszy nas popkultura?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Plus Minus
„Jedyna. Biografia Karoliny Lanckorońskiej”: Materiał na biografię
Plus Minus
„Szepczący las”: Im dalej w bór, tym więcej drzew
Plus Minus
„Lot nad kukułczym gniazdem”: Wolność w kaftanie normy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Plus Minus
„To był zwykły przypadek”: Ile kosztuje zemsta?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama