Reklama

Marcin Kilanowski: Gotowi ustąpić miejsca w kolejce?

Być może, gdy staramy się o pracę, ktoś inny otrzyma zatrudnienie dzięki rozwiązaniom afirmatywnym. Jednak jako młodzi biali mężczyźni nie powinniśmy na tę osobę patrzeć jak na rywala, lecz jako na jednego z nas, członka tej samej wspólnoty ludzkiej. Jego czy jej rozwój jest tak samo ważny jak nasz. W dłuższej perspektywie jego lub jej rozwój to także nasz rozwój - mówi Marcin Kilanowski, prawnik.

Publikacja: 17.01.2025 15:01

Marcin Kilanowski: Gotowi ustąpić miejsca w kolejce?

Foto: REUTERS/Marko Djurica

Plus Minus: Czy pod rządami nowego prezydenta Amerykanie będą bardziej wolni?

Odpowiedź zależy oczywiście od tego, jak definiujemy to kluczowe pojęcie. Indywidualistyczne rozumienie wolności, określane jako „wolność od” przymusu, stanowi fundament filozofii liberalnej. Jednak to, czego dokładnie ten przymus dotyczy i jak się przed nim zabezpieczyć, różni współczesnych piewców wolności, czy to w Stanach, czy gdzie indziej. Nieco upraszczając, aktualna polaryzacja amerykańskiego społeczeństwa wiąże się z tym, czy za większe zagrożenie dla wolności uznaje się państwo zaangażowane w wyrównywanie szans, czy może zderegulowany rynek gospodarczy prowadzący do bogacenia się jednych i ubożenia innych.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Plus Minus
Michał Szułdrzyński: Prezydent Karol Nawrocki przekłuwa balonik narodowej dumy
Plus Minus
„Wyrok”: Wojna zbawienna, wojna błogosławiona
Plus Minus
„Arnhem. Dług hańby”: Żelazne spadochrony
Plus Minus
„Najdalsza Polska. Szczecin 1945-1950”: Miasto jako pole gry
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Plus Minus
„Dragon Ball Z: Kakarot: Daima”: Niby nie rewolucja, ale wciąga
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama