Reklama
Rozwiń

Bogusław Chrabota: Czego uczyć w polskich szkołach? Moja trójca kompetencji przyszłości

Po to, by wziąć udział w tej grze o przyszłość, musimy w naszej edukacji też postawić na kompetencje przyszłości. Jakie to dziedziny? Mam swoją trójcę.

Publikacja: 30.08.2024 10:00

Bogusław Chrabota: Czego uczyć w polskich szkołach? Moja trójca kompetencji przyszłości

Szkoła

Foto: Adobe Stock

Każda epoka, podobnie jak każda dziedzina, czy – jak kto woli – biznes, ma swoje wyzwania. O tym, jakie są najważniejsze wyzwania na pograniczu współczesnej gospodarki i technologii, dowiedziałem się podczas rewelacyjnych, organizowanych przez Google’a spotkań Zeitgeist (z niem. duch czasu) w brytyjskim St Albans. To impreza doroczna, bardzo ekskluzywna i dostępna dla naprawdę niewielu. Prawdziwą miarą jej ekskluzywności są nazwiska zaproszonych gości – to zazwyczaj czołówka wynalazców, naukowców, liderów biznesu, intelektualistów, aktorów, sportowców czy twórców muzyki. Jest jedno, co ich łączy: na Zeitgeist zaprasza się tych, którzy mają do przedstawienia naprawdę oryginalne idee albo osiągnęli bezprzykładny sukces, i to na najszerszą skalę. Krótko mówiąc, prócz innowacyjności mają w dorobku coś, co jest ważne dla ludzkości.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Plus Minus
Chaos we Francji rozleje się na Europę
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: Przereklamowany internet
Plus Minus
Gość „Plusa Minusa” poleca. Joanna Opiat-Bojarska: Od razu wiedziałam, kto jest zabójcą
Plus Minus
„28 lat później”: Memento mori nakręcone telefonem
Plus Minus
„Sama w Tokio”: Znaleźć samą siebie