Bogusław Chrabota: Czego uczyć w polskich szkołach? Moja trójca kompetencji przyszłości

Po to, by wziąć udział w tej grze o przyszłość, musimy w naszej edukacji też postawić na kompetencje przyszłości. Jakie to dziedziny? Mam swoją trójcę.

Publikacja: 30.08.2024 10:00

Bogusław Chrabota: Czego uczyć w polskich szkołach? Moja trójca kompetencji przyszłości

Szkoła

Foto: Adobe Stock

Każda epoka, podobnie jak każda dziedzina, czy – jak kto woli – biznes, ma swoje wyzwania. O tym, jakie są najważniejsze wyzwania na pograniczu współczesnej gospodarki i technologii, dowiedziałem się podczas rewelacyjnych, organizowanych przez Google’a spotkań Zeitgeist (z niem. duch czasu) w brytyjskim St Albans. To impreza doroczna, bardzo ekskluzywna i dostępna dla naprawdę niewielu. Prawdziwą miarą jej ekskluzywności są nazwiska zaproszonych gości – to zazwyczaj czołówka wynalazców, naukowców, liderów biznesu, intelektualistów, aktorów, sportowców czy twórców muzyki. Jest jedno, co ich łączy: na Zeitgeist zaprasza się tych, którzy mają do przedstawienia naprawdę oryginalne idee albo osiągnęli bezprzykładny sukces, i to na najszerszą skalę. Krótko mówiąc, prócz innowacyjności mają w dorobku coś, co jest ważne dla ludzkości.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Plus Minus
Mateusz Dobrowolski: „AI pomogła mi stworzyć dokumentację rozwoju”
Plus Minus
Telefon zaufania, słucham…
Plus Minus
„Trucizna”: Dorzucić coś do kociołka
Plus Minus
"Żelazny sen" - nowe wydanie skandalizującej książki Normana Spinrada
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Plus Minus
„Wąwóz”: Romans na dwóch wieżach
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”