Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 26.04.2025 10:06 Publikacja: 05.05.2023 10:00
Drożejące bilety, długie kolejki do odpraw, odwołane loty z powodu strajków na lotniskach – takich jak ten w Berlinie w styczniu tego roku – czy podróże lotnicze bezpowrotnie tracą powab?
Foto: Krisztian Bocsi/Bloomberg
Dzisiaj muszę się dwa razy zastanowić, zanim zarezerwuję jakiś lot. Czasem nie pozostaje mi nic innego, jak zrezygnować z podróży samolotem, bo zwyczajnie nie mogę sobie na nią pozwolić – opowiada Kinga, 35-letnia menedżerka z Białegostoku, która po Europie latała dotychczas co najmniej kilka razy w roku. Uważa, że bilety z Warszawy do innych miast w Europie są co najmniej o ok. 20 proc. droższe niż przed pandemią.
A przecież latami, zwłaszcza dzięki wejściu na nasz rynek budżetowych linii lotniczych, Polakom bardziej opłacało się wsiąść na pokład boeinga, embraera czy airbusa niż do pociągu (nie mówiąc o własnym aucie), co wiązało się również z oszczędnością czasu. Wygląda jednak na to, że epokę lotów za półdarmo, która zdemokratyzowała podniebne podróże, mamy za sobą – przynajmniej na jakiś czas.
„Cannes. Religia kina” Tadeusza Sobolewskiego to książka o festiwalu, filmach, artystach, świecie.
„5 grudniów” to powieść wybitna. James Kestrel po prostu zna się na tym, o czym pisze; Hawaje z okresu II wojny,...
„BrainBox Pocket: Kosmos” pomoże poznać zagadki wszechświata i wyćwiczyć pamięć wzrokową.
Naukowcy zastanawiają się, jak rozwijać AI, by zminimalizować szkody moralne.
„The Electric State” to najsłabsze dzieło w karierze braci Russo i prawdopodobnie najdroższy film w historii Net...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas