Aktualizacja: 27.11.2021 17:36 Publikacja: 26.11.2021 16:00
Foto: materiały prasowe
Plus Minus: Jest pan jednym z pięciu artystów współtworzących Galerię na Skrzyżowaniach. Jej tematem przewodnim jest praca. Skąd czerpał pan inspiracje do swoich plakatów?
W naszej kulturze praca ma centralne miejsce. Nie tyle pozwala nam żyć, ile uzasadnia nasze życie, definiuje to, kim jesteśmy. I właśnie poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, dlaczego praca jest dla większości z nas sensem życia, wydaje mi się ciekawe. Starałem się uchwycić ten fenomen, biorąc pod uwagę wszelkie przemiany cywilizacyjne doświadczane przez nas w ostatnich latach, i pokazać go takim, jakim jest teraz. Za chwilę może wyglądać zupełnie inaczej, bo czegoś innego będziemy poszukiwać w pracy, coś innego stanie się dla nas ważniejsze. Na pierwszym przygotowanym przeze mnie plakacie motyw graficzny przemęczonego oka z hasłem „Bój się i pracuj" jest trawestacją znanej łacińskiej sentencji „Ora et labora" (módl się i pracuj). Tu zmieniłem to na „Terr-ora et labora". Na drugim plakacie pojawiła się postać kojarząca się z istotą robotyczną, którą tworzą elementy z powtarzanych jak mantra sloganów „Zamienię sumienie za mienie, zamienię sumienie na mienie"...
Bierzemy udział w podnoszeniu świadomości cyfrowej i kompetencji społeczeństwa, które dzięki temu będzie świadome zagrożeń, bardziej odporne na oszustwa, kradzieże i działania hybrydowe - mówi Krzysztof Malesa, dyrektor ds. strategii bezpieczeństwa, członek zarządu polskiego oddziału Microsoft.
Spektakle „Laborantka” i „Na prochach” to diagnozy obecnego i nadchodzącego świata, a nawet więcej: przestrogi przed katastrofą.
„Skok po marchewkę” to niepoważny tytuł, który wywołuje poważne emocje.
Nowy język to dodatkowe okno na świat – głosi chińskie przysłowie. O tym właśnie mówi książka Viorici Marian.
Rola Bałtyku jest kluczowa w kontekście transformacji europejskiego sektora energii. Akwen doskonale nadaje się do rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, sprzyja też rozwojowi innych technologii niskoemisyjnych, w tym odnawialnego wodoru.
„Oskar, Patka i złoto Bałtyku” to dowód, że polskie kino dziecięce się odrodziło.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Spektakle „Laborantka” i „Na prochach” to diagnozy obecnego i nadchodzącego świata, a nawet więcej: przestrogi przed katastrofą.
„Skok po marchewkę” to niepoważny tytuł, który wywołuje poważne emocje.
Nowy język to dodatkowe okno na świat – głosi chińskie przysłowie. O tym właśnie mówi książka Viorici Marian.
„Oskar, Patka i złoto Bałtyku” to dowód, że polskie kino dziecięce się odrodziło.
Film „Nosferatu” zachwyca hipnotyzującą estetyką, natomiast spektakl „Dracula” w Gliwicach po mistrzowsku buduje napięcie.
Paolo Sorrentino nadal szuka wielkiego piękna w tej „całej reszcie” rzeczy ważnych w życiu. „Bogini Partenope” to piękna i obrazoburcza medytacja nad młodością, starością i wolnością.
Zamożne osoby z pokolenia Z prezentują nieco inne podejście do życia niż ich bogaci rodzice. Nowy raport wskazuje na priorytety młodego pokolenia najbogatszych konsumentów.
Wybierają idealny dąb, niczym scenografię. Tu w spokoju, z godnością, póki to drzewo, póki ta wieś nieopodal, póki Polska. Witkacy uwzniośla ostatnie chwile swej ziemskiej wędrówki.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas