Politycy w matriksie Twittera

Ile wspólnego z prawdziwym obrazem rzeczywistości polityczno-społecznej ma świat, który przedstawia nam Twitter? Czym jest instapolityka? I czy nie lepiej by było, jakby politycy jak ognia unikali mediów społecznościowych? O tym dyskutują Michał Płociński i Michał Kolanko w podcaście „Posłuchaj, Plus Minus”.

Aktualizacja: 23.07.2021 17:07 Publikacja: 23.07.2021 14:06

Politycy w matriksie Twittera

Foto: Plus Minus, Konrad Siuda

„Polityka to już nie tylko gabinetowe rozgrywanie swoich przeciwników, ustalanie planów i ofert wyborczych. Coraz większą rolę odgrywa tzw. instapolityka, która toczy się w sformatowanych tożsamościowo i nieprzejrzystych bańkach, gdzie dominujący głos zyskują najbardziej wyraziści dyskutujący” – pisze Michał Kolanko w artykule „Nieznośna lekkość bańki” w najnowszym wydaniu magazynu „Plus Minus”.

„Ten tekst jest pewną zapowiedzią, takim trailerem, teaserem książki, jaką piszę o Twitterze” – zdradza dziennikarz. „Uważam, że politycy mimo wszystko powinni być w mediach społecznościowych. Nie jestem tylko pewien, czy powinni na nich być w taki sposób, jak zwykli użytkownicy – w takiej megazaangażowanej formie” – opowiada. „Jarosław Kaczyński nie musi być na Twitterze, ale młodzi politycy, którzy chcą się przebić, na pewno powinni z niego korzystać”.

Jakie zagrożenia czekają na polityków – a właściwie na nas wszystkich – w mediach społecznościowych, szczególnie na najmocniej rozpolitykowanym Twitterze? Jak z tego matriksa wyjść?

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: Sztuczna inteligencja zabierze nam pracę
Plus Minus
„Samotność pól bawełnianych”: Być samotnym jak John Malkovich
Plus Minus
„Fenicki układ”: Filmowe oszustwo
Plus Minus
„Kaori”: Kryminał w świecie robotów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Plus Minus
„Project Warlock II”: Palec nie schodzi z cyngla